snurresprett Startet 19.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 19.Juni.2014 Skulle ned i dag og klargjøre båten for st.hans, starter opp og hører en hyling som ikke var helt god. kjente igjen lyden og skjønte med en gang at det var reima på motoren. Motoren det er snakk om her er en Mercruiser 4.3 LX 97modell. Så med en gang at reimhjulet var sprukket og da sporet jo reima av.. er det mulig og bare skifte hjulet? eller må pumpa byttes? hvem har eventuelt dette på østlandet? Jeg SKAL ut på lørdag :) Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 19.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2014 Jeg har sånn reimhjul liggende tror jeg. Det er presset på akslingen. Lett å bytte. Sitér dette innlegget Link to post
snurresprett Svart 20.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 har funnet ut nå at de ikke leveres i kompositt mer, men i stål.. og da en annen størrelse med ny reim så klart.... :( Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 20.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 (redigert) Mitt er i stål, helt nytt. Måler 145mm utvendig. Hva er lengden på reima di da? Redigert 20.Juni.2014 av DieselDahl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Krabbefiskeren Svart 26.November.2014 Link til dette innlegget Svart 26.November.2014 Hvordan tar du av det hjulet? I boka mi står det at du må ha et spesial avtrekker. Prøvde å skru på den umbrako skrua som sitter inni, men den rører seg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 26.November.2014 Link til dette innlegget Svart 26.November.2014 Hjulet er kun presset på akslingen, en avdrager som får tak i sporet på navet kan brukes. En liten knivavdrager f.eks. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.