avmønstret5 Startet 19.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 19.Juni.2014 Vet ikke om det helt ok å fortelle om egne bok, men prøver. Vi kommer i alle fall neppe til å dekke kostnaden for ny pc-som vi måtte kjøpe for å skrive den. ;-) Vi er et pensjonistpar som i disse dager gir ut en e-bok på Digitalbok.no (Cappelen-Damm). Da vi ble pensjonister i 2008 seilte vi korteste vei til Middelhavet. Vi hadde noe eventyrlige år der til vi seilte hjem i 2013. Vi tror boken kan være interessant for båtfolk enten en tenker å reise på egen kjøl eller ta turen på nettbrettet. Boken er på ca 350 A4 sider med en mengde fine bilder knyttet til teksten. ISBN: 978-82-303-2637-4 Boken koster kun kr 125,-. God fornøyelse! Vennlig hilsen Karin og Gudmund Sandsleth Lenke: http://www.digitalbok.no/ebok/(navn)/Seil%20med%20s-y%20Hydra%20i%20Middelhavet/(id)/698627#.U5raJSkrLVo.gmail Sitér dette innlegget Link to post
Onkel Lars Svart 19.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2014 Hei. Kommer denne boken bare ut digitalt. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 19.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2014 Ja dessverre, for dyrt å trykke. Men du kan selvfølgelig skrive den ut selv, det blir i alle fall en svært billig bok. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 20.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 Ikke for å friste ;-) men svært mange av oss reiser til land ved Adriaterhavet og Middelhavet på ferie. Vi har reist og seilt rundt her i over 20 år totalt, så noen tips om dette fantastiske området, nærmest i vårt nærområde, vil en finne uten å være båtturist. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 20.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 Denne må jeg ha, men skulle ønsket den i Cellulose format så den kunne fått æresplass i skipsbibklioteket da . For oss som ikke ha E-bok erfaring fra før, hvordan gjør man det rent praktisk ? Antar man først må ha en app på padda ? Hva heter den? Kjøper man så boka der i appen, eller i Appstore, eller ett annet sted ? Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
avmønstret5 Svart 20.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 Du skal få råd fra kona mi når ho kommer fra byen..ho er bedre på dette. Jeg kan bare skrive ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 20.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 Jeg fant litt ved å følge linken din lenger opp her, regner med jeg finner ut av det, hvis jeg bare kommer på det neste gang jeg er på padda . Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
avmønstret5 Svart 20.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 Ebok nedlasting i grove trekk: 1. Gå til Digitalbok.no 2.Registrere deg (Begynn å handle ebøker) 3.Gå til "Alle kategorier" å velg "reise". 4. Boka kommer fram og trykk videre for kjøp. Ebok kan ikke lastes ned i Word men i et ebokprogram. Du kan f.eks bruke "Kindle", eller et annet gratis program som en får hos Digitalbok.no. Sitér dette innlegget Link to post
kointa Svart 20.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 da er e- boka kjøpt. kan bli kjekt i sommer med 73 dagers ferie i Båt Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 21.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 Hyggelig ! Har du noen spørsmål eller anmerkninger vet du hvor forfatteren er ;-) God lesing! Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 21.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 Den skal kjøpes! Har aldri kjøpt bøker digitalt, men her har man jo ikke noe valg. :-) Fin anledning! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
avmønstret5 Svart 22.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2014 Det var hyggelig, godt fornøyelse :) Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 22.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2014 (redigert) Kjøpt. Nok en kjekk ting å bruke iPaden til. Jeg har ikke seilbåt, og har heller ingen planer om å ha det. Men det spiller ingen rolle! Redigert 22.Juni.2014 av Key Freak (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
avmønstret5 Svart 23.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2014 Vi har truffet mange som har gått med motorbåt inn i Middelhavet. Det er flere muligheter uten å krysse de store hav. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 23.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2014 Da er boka kjøpt. Veldig enkelt på padda. Fulgte linken øverst i første post til digitalbok og trykte kjøp. Fulgte så linken for å registrere bruker og så via kasse for å betale. Endte på "mine bøker" hos digitalbok.no etterpå , og klikket laste ned i ibooks (som er preinstalert app på ipad tror jeg) og vips var jeg ferdig. Var aldri innom appstore eller andre steder enn digitalbok.no Ved første øyekaste ser boka veldig bra ut. Gleder meg til å lese den, regner med det blir årets ferie lektyre. Spent på å lese bok på padde da, men det går nok bra. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
avmønstret5 Svart 23.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2014 Fint at den var grei å laste ned. Håper den svarer til forrentningen, men det kan nok være lurt å lese den i mindre porsjoner. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 24.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2014 Ja, skal spare på den, og dele opp i mange porsjoner Vi drømmer om å gjøre tilsvarende tur når vi blir pensjonister (i 2031), eller kanskje ta ett fri år og seile innen da, så det er alltid spennende med inntrykk, opplevelser og erfaringer fra andre som har vært der før oss. Gleder meg til å lese Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Framtia Svart 24.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2014 kjøpt! Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Magne_F Svart 24.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2014 Kjøpt og lest :-) Angrer litt på at mine geografi kunnskaper i området var noe dårlige. Om jeg leser den på nytt blir det et kart lett tilgjengelig. Personlig kunne jeg tenkt meg enda mere seiling, men det er bare min mening. Uansett fornøyelig lesning, og vel anvendte 125 kr. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 24.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2014 (redigert) Personlig kunne jeg tenkt meg enda mere seiling, men det er bare min mening. Jeg har over 50 bøker om seiling og tur i bokhylla og i alle år tenkte jeg det samme som deg, mer seiling mer båtteknisk mer sånt og så til slutt seilte jeg selv litt lenger enn en vanlig sommerferie og vips så ble det snudd på hodet, ønsker mindre seiling og mer om stedene man kan oppleve. Jeg tror kanskje Pettersand kanskje tenker litt på samme måten, båten blir mer et redskap for å nå opplevelsene enn at seilingen blir hovedfokus. Redigert 24.Juni.2014 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 25.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2014 Takke for gode kommentarer. Enzo, det er nok mye i det du skriver. Det kommer vel av at seiling i seg selv lett blir vel rutinemessing "busstur". Når det gjelder steder å oppleve kan jeg knapt tenke meg et mer spennende område. Det er kanskje det som vanskeligste å formidle for oss som vanlige båtfolk. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 27.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2014 (redigert) Hei. Nå er det kommet litt utfyllende informasjon i Baatsans og en noen flere bilder, for de som er interessert. http://baatsans.no/artikler/1362 Redigert 27.Juni.2014 av pettersand (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Magne_F Svart 27.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2014 Kjøpt og lest :-) Angrer litt på at mine geografi kunnskaper i området var noe dårlige. Om jeg leser den på nytt blir det et kart lett tilgjengelig. Personlig kunne jeg tenkt meg enda mere seiling, men det er bare min mening. Uansett fornøyelig lesning, og vel anvendte 125 kr. Bare for å presisere. Var ikke ment som kritikk. Bare min mening, og Enzo har sikkert rett. Uansett fortsatt fornøyelig lesning. Sjelden jeg leser en bok fra perm til perm (brett til brett) i løpet av et par dager:-) Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 27.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2014 Det var riktig hyggelig å høre. Har faktisk ikke rukket å lese den sammenhengende selv i hastverket med å få den ut til ferien... Sitér dette innlegget Link to post
ohm Svart 4.August.2014 Link til dette innlegget Svart 4.August.2014 Fra nyhetstråden Seks båtår i middelhavet http://www.op.no/nyheter/article7508753.ece Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.