Jump to content

Nå er e-boken lagt ut "Seil med s/y Hydra i Middelhavet"

avmønstret5

Recommended Posts

Vet ikke om det helt ok å fortelle om egne bok, men prøver. Vi kommer i alle fall neppe til å dekke kostnaden for ny pc-som vi måtte kjøpe for å skrive den. ;-)

Vi er et pensjonistpar som i disse dager gir ut en e-bok på Digitalbok.no (Cappelen-Damm). Da vi ble pensjonister i 2008 seilte vi korteste vei til Middelhavet. Vi hadde noe eventyrlige år der til vi seilte hjem i 2013. Vi tror boken kan være interessant for båtfolk enten en tenker å reise på egen kjøl eller ta turen på nettbrettet.

Boken er på ca 350 A4 sider med en mengde fine bilder knyttet til teksten. ISBN: 978-82-303-2637-4

Boken koster kun kr 125,-. God fornøyelse!

Vennlig hilsen Karin og Gudmund Sandsleth

Lenke:

Denne må jeg ha, men skulle ønsket den i Cellulose format så den kunne fått æresplass i skipsbibklioteket da .

For oss som ikke ha E-bok erfaring fra før, hvordan gjør man det rent praktisk ?

Antar man først må ha en app på padda ? Hva heter den?

Kjøper man så boka der i appen, eller i Appstore, eller ett annet sted ?

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Ebok nedlasting i grove trekk:

1. Gå til Digitalbok.no

2.Registrere deg (Begynn å handle ebøker)

3.Gå til "Alle kategorier" å velg "reise".

4. Boka kommer fram og trykk videre for kjøp. Ebok kan ikke lastes ned i Word men i et ebokprogram. Du kan f.eks bruke "Kindle", eller et annet gratis program som en får hos Digitalbok.no.

Da er boka kjøpt.

Veldig enkelt på padda. Fulgte linken øverst i første post til digitalbok og trykte kjøp. Fulgte så linken for å registrere bruker og så via kasse for å betale. Endte på "mine bøker" hos digitalbok.no etterpå , og klikket laste ned i ibooks (som er preinstalert app på ipad tror jeg) og vips var jeg ferdig. Var aldri innom appstore eller andre steder enn digitalbok.no

Ved første øyekaste ser boka veldig bra ut. Gleder meg til å lese den, regner med det blir årets ferie lektyre. Spent på å lese bok på padde da, men det går nok bra.

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Personlig kunne jeg tenkt meg enda mere seiling, men det er bare min mening.

Jeg har over 50 bøker om seiling og tur i bokhylla og i alle år tenkte jeg det samme som deg, mer seiling mer båtteknisk mer sånt og så til slutt seilte jeg selv litt lenger enn en vanlig sommerferie og vips så ble det snudd på hodet, ønsker mindre seiling og mer om stedene man kan oppleve.

Jeg tror kanskje Pettersand kanskje tenker litt på samme måten, båten blir mer et redskap for å nå opplevelsene enn at seilingen blir hovedfokus.

Redigert av Enzo (see edit history)

Kjøpt og lest :-) Angrer litt på at mine geografi kunnskaper i området var noe dårlige. Om jeg leser den på nytt blir det et kart lett tilgjengelig. Personlig kunne jeg tenkt meg enda mere seiling, men det er bare min mening. Uansett fornøyelig lesning, og vel anvendte 125 kr.

Bare for å presisere. Var ikke ment som kritikk. Bare min mening, og Enzo har sikkert rett. Uansett fortsatt fornøyelig lesning. Sjelden jeg leser en bok fra perm til perm (brett til brett) i løpet av et par dager:-)

• 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...