Jump to content

Droppe glassfiber på skroget til kryssfinerbåt?

ling

Recommended Posts

Heisann

Jeg er godt i gang med å bygge båten min ut fra billig 4mm utendørsfinėr, altså ikke av marin kvalitet. Jeg har brukt stitch and glue og tapet sømmene godt med epoxy og tremel med glassfiberremse.

Så langt er utgiftene vært 90% epoxy og jeg hadde håpet å slippe unna å legge glassfiber på hele skroget for å kutte kostnadene litt.

For en båt som skal tas ut av vannet for hver gang , vil det holde med et lag med kun epoxy resin som tetter skroget? Glassfiberremsen lepjer i seg denne dyrebare epoxyen som bare det :)

For innsiden av skroget som forhåpentligvis skal få lite kontakt med vann, kan man bruke noe annet billig slik som husmaling?

Takker for svar :)

Dette hørtes spennende ut! Hva slags båt bygger du? Hvis du ser i prosjekttrådene mine, ser du at jeg har droppet stria på utsiden av båten. Men kun over vannlinja. Epoxyen eller polyester er veldig lite bevegelig, derfor er det litt skummelt å droppe stria under vannlinja. Biltema selger rimelig og god strie.

Biltema har også ypperlig to-komp maling som kan erstatte epoxyen på mindre båter. Kjempesterk. Den har jeg brukt i bunnen på min båt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...