Lazyjack Startet 20.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 20.Juni.2014 (redigert) Før fikk man med et lite rødt plasthåndtak når man byttet beholder men nå kommer de bare med en liten rød plastknott. Reservebeholderen min oppbevares i drenert ankerbrønn og da er det kjekt med et tau i den så jeg kan heise den opp fra dypet ved bytte. Noen som vet hvor jeg kan få tak i et håndtak med riktige gjenger som kan skrus fast på toppen av beholderen? Redigert 20.Juni.2014 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
znick Svart 20.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 Jeg kjøpte for to dager siden et slikt håndtak hos Gass-Service AS i Bergen Sitér dette innlegget Link to post
olews Svart 20.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 Jeg husker også at jeg fikk et slikt, de var kjempepraktiske. Imildlertid knekker de lett og det var kanskje derfor de ikke deles ut over alt lengre ? Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
Erik Svart 20.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 Jeg byttet tre stk samtidig i fjor høst, og da var det slikt håndtak på en av dem. Hadde ikke sett slikt før, men det er jo kjempe praktisk når jeg skal flytte gassflaska fra baugbrønn til akter der det skal tilkobles. Har tatt vare på det jeg fikk på ene flaska og bytter det over etterhvert. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Lazyjack Svart 20.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 Jeg kjøpte for to dager siden et slikt håndtak hos Gass-Service AS i Bergen Var det et slikt tynt i rød plast eller var det en mer solid type? Sitér dette innlegget Link to post
znick Svart 20.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 Tynt i rød plast, desverre. Ingen forbedring i forhold til slik de var for 20 år + siden. Det er spesielt gjengene som er utsatt. Det gjelder ikke å dra til for hardt. Sitér dette innlegget Link to post
olews Svart 20.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 Tenkte å kjøpe en ekstra ha i reserve i kveld. Da fikk jeg vite at jeg må være på hugget når de får leveranse. De forsvinner med en gang, samme dagen. Disse 2 kg blå "bombene" er en knapphetsressurs. Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
Lazyjack Svart 20.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 Da får man kanskje lage en selv, er jeg heldig er det rørgjenger i toppen på de blå beholderne. Sitér dette innlegget Link to post
Tallisman Svart 21.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 Jeg har ett godt håndtak laget i rustfritt stål. Beklageligvis så får en ikke tak i slike lenger på grunn av at det lages ikke lenger . Sitér dette innlegget Link to post
Ramona Svart 22.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2014 Yarapraxair slutter å levere 2kgs blå gassflasker . blir vansklig/umulig å få tak i slike snar Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 22.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2014 Meiner eg tok vare på ett sånt håndtak på jobben. Skal sjekke tirsdag. Det kan du få av meg om det er der ennå. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Lazyjack Svart 22.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2014 Meiner eg tok vare på ett sånt håndtak på jobben. Skal sjekke tirsdag. Det kan du få av meg om det er der ennå. Takk, det hadde vært storveis Sitér dette innlegget Link to post
znick Svart 23.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2014 Yarapraxair slutter å levere 2kgs blå gassflasker . blir vansklig/umulig å få tak i slike snar Nå er det vel AGA og ikke Yara som har disse flaskene, og i følge Gass-Service i Bergen foreligger det ingen planer om å fase ut 2 kg blå. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 23.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2014 Nå er det vel AGA og ikke Yara som har disse flaskene, og i følge Gass-Service i Bergen foreligger det ingen planer om å fase ut 2 kg blå. Puhh Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Lazyjack Svart 14.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2014 (redigert) I dag byttet jeg gass i Strømstad og tenk - der fikk jeg med rødt plast bærehåndtak :smiley: :smiley: Redigert 14.Juli.2014 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 14.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2014 Nå er det vel AGA og ikke Yara som har disse flaskene, og i følge Gass-Service i Bergen foreligger det ingen planer om å fase ut 2 kg blå. '2 kg blå' er vel den ende flasken som er felles over hele Europa...tror ikke de faser ut den nei ! har ett rustfritt handtag ligandes en eller annen plass, finner jeg det?! kan du få det Lazyjack! bruker bare komposittflasker idag (5+10kg) ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.