MB Sofie Startet 20.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 20.Juni.2014 (redigert) De som kjenner meg igjen husker sikkert at jeg hadde dårlig erfaringer med en lokal seilmaker på Tjøme, noe som fikk meg til å skrive en tråd om de negative opplevelsene jeg hadde der. Men siden jeg valgte å skrive om negative opplevelser syntes jeg også det er på sin plass å skrive noen ord om gode opplevelser når det kommer til firma. Arvid Thoresen Båtkalesjer AS som holder til i Ollebukta tønsberg ble i dag ferdig med å sy full cockpit kalesje, bommtrekk og levegger på min seilbåt. Rustfrittstål i bøyler, stramt og godt stoff som passet perfekt (Det må vist strekke seg litt, så formen vill bli noe penere etterhvert også ) og en helt super fasong for å få dette til å se pent ut på båten da jeg valgte å ha ståhøyde under kalesjen. Jobben ble godt utført, raskt og effektivt. Verdt hver eneste krone. God kommunikasjon, like blide hver gang jeg stakk innom for å stille nyskjerrigheten. Selv når jeg helt sikkert forstyrret dem i en hektisk tid på året. Jeg ønsker å anbefale dette firma til andre på det sterkeste. Tommel kast 6. Får vel legge ut noen bilder da. Før jeg får noen kommentarer på den røde stripa langs båten og rødfargen på rulleseilet så ja, dette skal byttes farge på til høsten. Redigert 20.Juni.2014 av Morten83 (see edit history) Sitér dette innlegget Skynd deg om bord, så kan vi ta oss god tid. Link to post
Knutzen1 Svart 20.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 Den ser meget funksjonell ut :) Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 20.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 Jeg har fått tilbud av han på og trekke om min båt i niroxx. Han virket veldig profesjonell og fikk rask respons. Har hørt veldig mye bra om han selv. Men prisen jeg fikk lå 10.000kr over andre tilbud jeg har fått. Han skal visst være veldig flink, men er det verdt 10.000mer? Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Chiefengineer Svart 20.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 Pris og kvalitet henger ofte sammen. I denne sammenheng ville jeg sett på ting som passform, materialkvalitet, sømkvalitet etc. Da kan det forsvares å betale noe mer for en leveranse utført i korrekt kvalitet. Det er jo snakk om utsatt utstyr som skal vare i noen år. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 20.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 Må spørre, får du bommen over den spryhooden. ? Mao kan du ha den oppe når du seiler? Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 20.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 Jeg har fått tilbud av han på og trekke om min båt i niroxx. Han virket veldig profesjonell og fikk rask respons. Har hørt veldig mye bra om han selv. Men prisen jeg fikk lå 10.000kr over andre tilbud jeg har fått. Han skal visst være veldig flink, men er det verdt 10.000mer? Er det mulig å spørre hva det koster å trekke om en bavaria 33 sport? i niroxx? bare ute eller inne også? Fantastisk stoff dette. Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 20.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 Jeg har fått 3 tilbud. 22.500kr uten mva 25.000kr uten mva 37.000kr med mva Dette er omtrekking kun ute i båten. Liker stoffet utrolig godt så det blir gjort til neste sesong. Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Windy37GM Svart 20.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 (redigert) Jeg betalte 42' for omtrekking av Bavaria 32 sport. Levert hjemme hos meg og ink MVA selvfølgelig. Det inkluderte også demontering av fremre sofaen, for den satt noe vannvittig. Det ble knallfint :-) mvh Bavaria32sport Redigert 20.Juni.2014 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
MaSa Svart 20.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 Jeg betalte 42' for omtrekking av Bavaria 32 sport. Levert hjemme hos meg og ink MVA selvfølgelig. Det inkluderte også demontering av fremre sofaen, for den satt noe vannvittig. Det ble knallfint :-) mvh Bavaria32sport Du gjorde det hos Thoresen og var fornøyd ? Han hadde egne båtplasser som jeg kunne legge båten på og hente den da den var ferdig. De kunne demontere og montere for ett tillegg i prisen. virker veldig lettvint :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Windy37GM Svart 20.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 Yepp, happy. Båten sto på land på Vallø, så det var lettere at Thoresen kom ut til båten enn å kjøre den inn :-) Og han leverte hjemme hos oss på vinteren. Det er visstnok en annen ute på Vallø, ved bowlingen som syr samme greiene for 30% rimeligere. Har en kompis med en Bavaria32sport 2003 som fikk sydd nytt i Niroxx for 25' Han syr seil og greier.. mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Kristina III Svart 20.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 Nams båtkalesjer på Vallø og i Holmestrand. https://m.facebook.com/namsboathood?_rdr Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 21.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 Mulig NAM kan sy, vaske kalesje og impregnere var jeg uheldig med hos de. De ødela 3 vinduer og 30% impregnert. Det bokstavelig talt rant vann inn. Men bevares, de kan kanskje sy? mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Kristina III Svart 21.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 Tilsvarende historier om Thoresen er det mange av. Jeg har ingen positive erfaringer med han. Jeg bruker Nam på mindre jobber, og Per Meier på større. http://www.peromeier.no/ Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 21.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 Men takker uansett for innspill. Jeg holder på med en j¤&%##"#¤& svenske som ikke reagerer. Så, da blir det vel puter til neste år. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 21.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 Det er nok opp og ned hos de fleste, som i mange andre bransjer. Jeg har sett kalesjer og inventaret på en del båter i området, og har sett jobber som er utført svært bra og jobber som er helt elendig, og det er hipp som happ om det er fra Nam, Thoresen, Bil og båttrekk på Tjøme eller Meier. Når det kommer til priser, så er Nam og han på Tjøme billigere enn Thoresen, Thoresen er langt billigere igjen enn Per Oscar Meier, som gjerne er fire ganger dyrere enn alle andre. Meier er til og med enkelte ganger flere ganger dyrere enn originalkalesje, og både han og damene som jobber der kan forsiktig sagt være "litt vanskelige" å ha med å gjøre dersom man klager på noe. Jeg har sett kalesjer fra Meier som så ut som om de var sydd av trettenåringer i håndarbeidstimen og som jeg ikke ville betalt en femøring for, men det skal sies at meste jeg har sett derfra er stort sett bra, men dyrt. Jeg har sett mye dårlig fra Nam, men også kalesjer som så tipptopp ut og passet perfekt, men generelt sett mer dårlig passform og jalla løsninger enn hos de andre. Iraneren på Tjøme gjør faktisk bedre jobb med interiør, seter og den slags enn de andre (har ikke sett noen kalesjer derfra ?), bortsett fra kanskje Thoresen som er dyktig på seter og sømmer og slikt. Det jeg har sett av interiør fra Meier har ikke vært noe å skryte av etter min mening, men heller ikke direkte dårlig, sånn midt på treet, og ikke verdt den høye prisen. Nå kjenner jeg Thoresen litt og har hatt en del med firmaet å gjøre, og mitt inntrykk er at noe av det arbeidet han gjør er svært bra, mens det virker som om noen av de ansatte ikke aner hva de driver med. Jeg har sett kalesjer hvor de har "sydd over" sømmer som så helt forferdelig ut, og hvor de etter min mening har ødelagt hele kalesjen, impregnering som er flekkete og dårlig har jeg også sett, samtidig som jeg selv har levert kalesjer som var flekkete og stygge som jeg ikke trodde kunne reddes, men som kom tilbake som nye fra Thoresen etter rens og vask, slik at det varierer på kvaliteten der som andre steder. Det største problemet med firmaet Thoresen er etter min mening at det å føre en samtale med de som jobber der er like givende som å ringe frøken ur og forsøke å ha en samtale ! De som jobber på "systua" kan ikke svare på noe eller levere ut noe, de vet ingenting, og kan ikke sjekke noe som helst, det er helt blanke på så å si alt, og det er helt håpløst å forsøke å snakke med de! Jeg har flere ganger hentet kalesjer for andre kunder som har forsøkt i ukevis å hente ut kalesjer som har vært inne til vinterlagring, vask og impregnering, som de ikke får hentet ut hos Thoresen ettersom de ikke får tak i mannen, og de ansatte ikke kan levere ut noe. Hvis han leser dette så må stalltipset være å ansette noen som kan kjøre rundt å ta mål og montere mens han selv tar seg av kundene og tar telefonen. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 21.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 Nettopp montert (Meier monterte den også) copkitkalesje fra Meier og er meget fornøyd med utførelsen. Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 21.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 Har man Sunseeker, Fairline, Princess eller Sealine så vil jeg råde til å styre langt unna alle andre produsenter enn originalprodusenten. http://www.flexicovers.co.uk/ Her foregår produksjonsprosessen helt automatisert med 100% kvalitet og etter originale mål da det er disse som har levert dette utstyret som originalt til disse merkene. Leveringstiden er bare noen få uker og bestilling som privatperson fra fabrikken er problemfritt. Det samme er leveranser til Norge. Alt annet blir gambling på passform og kvalitet. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 21.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 Hmm, altså ikke særlig bedre på denne siden av grensen. Sitér dette innlegget Link to post
MB Sofie Svart 21.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 Må spørre, får du bommen over den spryhooden. ? Mao kan du ha den oppe når du seiler? Hei Pinkvin. Jeg har sydd om seilet slik at bommen nå går over den nye sprayhood/kalesje løsningen. Så ja, Jeg kan nå seile med dette oppe. Sitér dette innlegget Skynd deg om bord, så kan vi ta oss god tid. Link to post
Chiefengineer Svart 21.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 De fleste volumprodusentene av båter har nok i dag CAD-tegninger som "hoffleverandørene" til båtprodusentene benytter i produksjonsprosessen, der man med høy automasjonsgrad klarer å få til serieproduksjon av identiske produkter med god passform. Har man ikke noe slikt er muligheten for et dårlig resultat definitivt tilstede. Å produsere en båtkalesje med 100% passform basert på manuell måltaking er ikke helt enkelt og arbeidet er relativt omfattende. Man kan vel forestille seg at når en produsent legger ned mye tid i en kalesje inkl. måltaking og resultatet ikke blir tilfredsstillende for kunden så kan konflikter oppstå. Kunden ønsker 100% finish mens produsenten som har utført det omfattende arbeidet, ofte helt manuelt basert ikke er interessert i å legge ned mer innsats i objektet selv om man muligens er enig i at resultatet ikke er 100% da dette kan/vil medføre underskudd på jobben. For de som har mulighet til å velge original kalesje tenker jeg derfor at dette vil være det absolutt beste valget og en best mulig forsikring for korrekt passform. Mulighetene for kvalitetsavvik og påfølgende uenighet med produsent er relativt stor så lenge det ikke foreligger originale konstruksjonstegninger som kan benyttes. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 21.August.2015 Link til dette innlegget Svart 21.August.2015 Jeg brukte Arvid Thoresen A/S i våres når jeg skulle ha ny kalesje. De kom hjem til meg der båten ligger for å ta mål og tilpasninger underveis.Han var hjemme oss meg 4 ganger som jeg så og mulig det var besøk jeg ikke fikk med meg. Resultat var en 100% tilpasset kalesje med mange flotte håndverk detaljer.Jeg har i løpet av mine 25 år som båteier ikke eid en bedre eller finere kalesje.Anbefales på det sterkeste og prisen var ganske så bra den også.t Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 21.August.2015 Link til dette innlegget Svart 21.August.2015 Thoresen tilbød en komplisert og dyr løsning for kalesje oved akterdekk, Meier foreslo en enkel og rimelig løsning. Valgte ikke overraskende Meier, grei leveranse og montering, kjempefornøyd med løsningen. Etter 5 års bruk året rundt står den fortsatt like fint. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 22.August.2015 Link til dette innlegget Svart 22.August.2015 Jeg har kalesje fra firmaet som nevnes. Den tilfredsstiller ikke min forventning, tatt prisen i betraktning. Sømmer som ikke treffer overlappene, skrall vinduskvalitet osv. Passformen ble for tight med de praktiske konsekvensene (revnede sømmer og glidelåser.) har derfor hatt den ikke flere ganger hos annet firma, og det begynner å hjelpe seg. Sydd over sømmer, byttet glidelåser, vinduer osv. Men selve stoffet er bra og holder veldig tett. Så når jeg må bytte igjen blir det ikke det firmaet da forholdet pris- kvalitet er noe skjevt. Sitér dette innlegget Link to post
TerTitt61 Svart 6.November.2016 Link til dette innlegget Svart 6.November.2016 Det er nok opp og ned hos de fleste, som i mange andre bransjer. Jeg har sett kalesjer og inventaret på en del båter i området, og har sett jobber som er utført svært bra og jobber som er helt elendig, og det er hipp som happ om det er fra Nam, Thoresen, Bil og båttrekk på Tjøme eller Meier. Når det kommer til priser, så er Nam og han på Tjøme billigere enn Thoresen, Thoresen er langt billigere igjen enn Per Oscar Meier, som gjerne er fire ganger dyrere enn alle andre. Meier er til og med enkelte ganger flere ganger dyrere enn originalkalesje, og både han og damene som jobber der kan forsiktig sagt være "litt vanskelige" å ha med å gjøre dersom man klager på noe. Jeg har sett kalesjer fra Meier som så ut som om de var sydd av trettenåringer i håndarbeidstimen og som jeg ikke ville betalt en femøring for, men det skal sies at meste jeg har sett derfra er stort sett bra, men dyrt. Jeg har sett mye dårlig fra Nam, men også kalesjer som så tipptopp ut og passet perfekt, men generelt sett mer dårlig passform og jalla løsninger enn hos de andre. Iraneren på Tjøme gjør faktisk bedre jobb med interiør, seter og den slags enn de andre (har ikke sett noen kalesjer derfra ?), bortsett fra kanskje Thoresen som er dyktig på seter og sømmer og slikt. Det jeg har sett av interiør fra Meier har ikke vært noe å skryte av etter min mening, men heller ikke direkte dårlig, sånn midt på treet, og ikke verdt den høye prisen. Nå kjenner jeg Thoresen litt og har hatt en del med firmaet å gjøre, og mitt inntrykk er at noe av det arbeidet han gjør er svært bra, mens det virker som om noen av de ansatte ikke aner hva de driver med. Jeg har sett kalesjer hvor de har "sydd over" sømmer som så helt forferdelig ut, og hvor de etter min mening har ødelagt hele kalesjen, impregnering som er flekkete og dårlig har jeg også sett, samtidig som jeg selv har levert kalesjer som var flekkete og stygge som jeg ikke trodde kunne reddes, men som kom tilbake som nye fra Thoresen etter rens og vask, slik at det varierer på kvaliteten der som andre steder. Det største problemet med firmaet Thoresen er etter min mening at det å føre en samtale med de som jobber der er like givende som å ringe frøken ur og forsøke å ha en samtale ! De som jobber på "systua" kan ikke svare på noe eller levere ut noe, de vet ingenting, og kan ikke sjekke noe som helst, det er helt blanke på så å si alt, og det er helt håpløst å forsøke å snakke med de! Jeg har flere ganger hentet kalesjer for andre kunder som har forsøkt i ukevis å hente ut kalesjer som har vært inne til vinterlagring, vask og impregnering, som de ikke får hentet ut hos Thoresen ettersom de ikke får tak i mannen, og de ansatte ikke kan levere ut noe. Hvis han leser dette så må stalltipset være å ansette noen som kan kjøre rundt å ta mål og montere mens han selv tar seg av kundene og tar telefonen. Mye sant her. Har hatt kalesje inne hos Nam, og når jeg fikk den tilbake så var hempene for og henge av opp rullede sider syd fast, Men det var en kjapp tur tilbake og arbeidet ble rettet opp uten kostnad og med et smil. Thorsen ble for dyr når jeg skulle skifte ut skai bak i sitte gruppen på en Fram 690 + seter og bøyle i buen bak. Maier tok jobben for halve prisen, samt bra utført arbeid fra dem. Er nevt i andre innlegg her at man betaler for arbeidet og kvalitet. Vel jeg synes ikke at det bør være så stort pris utfall av de forskjellige, da jeg synes at når det kommer til vanlig arbeid som reparasjon av vinduer, sømmer osv så tror jeg at de fleste av aktørene i Tønsberg gjør tålig like bra jobb. Spesial jobber, der kan nok prisen være stor, men man må da finne ut hva som gir det store utfallet i prisen, evt prute :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.