Jump to content

Arvid Thoresen Båtkalesjer AS i Tønsberg et solid å seriøst firma.

MB Sofie

Recommended Posts

De som kjenner meg igjen husker sikkert at jeg hadde dårlig erfaringer med en lokal seilmaker på Tjøme, noe som fikk meg til å skrive en tråd om de negative opplevelsene jeg hadde der.

Men siden jeg valgte å skrive om negative opplevelser syntes jeg også det er på sin plass å skrive noen ord om gode opplevelser når det kommer til firma.

Arvid Thoresen Båtkalesjer AS som holder til i Ollebukta tønsberg ble i dag ferdig med å sy full cockpit kalesje, bommtrekk og levegger på min seilbåt. Rustfrittstål i bøyler, stramt og godt stoff som passet perfekt (Det må vist strekke seg litt, så formen vill bli noe penere etterhvert også ) og en helt super fasong for å få dette til å se pent ut på båten da jeg valgte å ha ståhøyde under kalesjen. Jobben ble godt utført, raskt og effektivt. Verdt hver eneste krone. God kommunikasjon, like blide hver gang jeg stakk innom for å stille nyskjerrigheten. Selv når jeg helt sikkert forstyrret dem i en hektisk tid på året. Jeg ønsker å anbefale dette firma til andre på det sterkeste. Tommel kast :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: 6.

Får vel legge ut noen bilder da. :smiley: Før jeg får noen kommentarer på den røde stripa langs båten og rødfargen på rulleseilet så ja, dette skal byttes farge på til høsten. :yesnod:

bilde

bilde

bilde

Redigert av Morten83 (see edit history)

Skynd deg om bord, så kan vi ta oss god tid. 

Jeg har fått tilbud av han på og trekke om min båt i niroxx. Han virket veldig profesjonell og fikk rask respons. Har hørt veldig mye bra om han selv.

Men prisen jeg fikk lå 10.000kr over andre tilbud jeg har fått.

Han skal visst være veldig flink, men er det verdt 10.000mer?

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Jeg har fått tilbud av han på og trekke om min båt i niroxx. Han virket veldig profesjonell og fikk rask respons. Har hørt veldig mye bra om han selv.

Men prisen jeg fikk lå 10.000kr over andre tilbud jeg har fått.

Han skal visst være veldig flink, men er det verdt 10.000mer?

Er det mulig å spørre hva det koster å trekke om en bavaria 33 sport? i niroxx? bare ute eller inne også?

Fantastisk stoff dette.

Jeg betalte 42' for omtrekking av Bavaria 32 sport. Levert hjemme hos meg og ink MVA selvfølgelig.

Det inkluderte også demontering av fremre sofaen, for den satt noe vannvittig.

Det ble knallfint :-)

mvh

Bavaria32sport

Redigert av Bavaria32Sport (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Jeg betalte 42' for omtrekking av Bavaria 32 sport. Levert hjemme hos meg og ink MVA selvfølgelig.

Det inkluderte også demontering av fremre sofaen, for den satt noe vannvittig.

Det ble knallfint :-)

mvh

Bavaria32sport

Du gjorde det hos Thoresen og var fornøyd ?

Han hadde egne båtplasser som jeg kunne legge båten på og hente den da den var ferdig.

De kunne demontere og montere for ett tillegg i prisen.

virker veldig lettvint :)

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Yepp, happy.

Båten sto på land på Vallø, så det var lettere at Thoresen kom ut til båten enn å kjøre den inn :-)

Og han leverte hjemme hos oss på vinteren.

Det er visstnok en annen ute på Vallø, ved bowlingen som syr samme greiene for 30% rimeligere. Har en kompis med en Bavaria32sport 2003 som fikk sydd nytt i Niroxx for 25'

Han syr seil og greier..

mvh

Bavaria32sport

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Det er nok opp og ned hos de fleste, som i mange andre bransjer.

Jeg har sett kalesjer og inventaret på en del båter i området, og har sett jobber som er utført svært bra og jobber som er helt elendig, og det er hipp som happ om det er fra Nam, Thoresen, Bil og båttrekk på Tjøme eller Meier.

Når det kommer til priser, så er Nam og han på Tjøme billigere enn Thoresen, Thoresen er langt billigere igjen enn Per Oscar Meier, som gjerne er fire ganger dyrere enn alle andre.

Meier er til og med enkelte ganger flere ganger dyrere enn originalkalesje, og både han og damene som jobber der kan forsiktig sagt være "litt vanskelige" å ha med å gjøre dersom man klager på noe.

Jeg har sett kalesjer fra Meier som så ut som om de var sydd av trettenåringer i håndarbeidstimen og som jeg ikke ville betalt en femøring for, men det skal sies at meste jeg har sett derfra er stort sett bra, men dyrt.

Jeg har sett mye dårlig fra Nam, men også kalesjer som så tipptopp ut og passet perfekt, men generelt sett mer dårlig passform og jalla løsninger enn hos de andre.

Iraneren på Tjøme gjør faktisk bedre jobb med interiør, seter og den slags enn de andre (har ikke sett noen kalesjer derfra ?), bortsett fra kanskje Thoresen som er dyktig på seter og sømmer og slikt.

Det jeg har sett av interiør fra Meier har ikke vært noe å skryte av etter min mening, men heller ikke direkte dårlig, sånn midt på treet, og ikke verdt den høye prisen.

Nå kjenner jeg Thoresen litt og har hatt en del med firmaet å gjøre, og mitt inntrykk er at noe av det arbeidet han gjør er svært bra, mens det virker som om noen av de ansatte ikke aner hva de driver med.

Jeg har sett kalesjer hvor de har "sydd over" sømmer som så helt forferdelig ut, og hvor de etter min mening har ødelagt hele kalesjen, impregnering som er flekkete og dårlig har jeg også sett, samtidig som jeg selv har levert kalesjer som var flekkete og stygge som jeg ikke trodde kunne reddes, men som kom tilbake som nye fra Thoresen etter rens og vask, slik at det varierer på kvaliteten der som andre steder.

Det største problemet med firmaet Thoresen er etter min mening at det å føre en samtale med de som jobber der er like givende som å ringe frøken ur og forsøke å ha en samtale !

De som jobber på "systua" kan ikke svare på noe eller levere ut noe, de vet ingenting, og kan ikke sjekke noe som helst, det er helt blanke på så å si alt, og det er helt håpløst å forsøke å snakke med de!

Jeg har flere ganger hentet kalesjer for andre kunder som har forsøkt i ukevis å hente ut kalesjer som har vært inne til vinterlagring, vask og impregnering, som de ikke får hentet ut hos Thoresen ettersom de ikke får tak i mannen, og de ansatte ikke kan levere ut noe.

Hvis han leser dette så må stalltipset være å ansette noen som kan kjøre rundt å ta mål og montere mens han selv tar seg av kundene og tar telefonen.

Har man Sunseeker, Fairline, Princess eller Sealine så vil jeg råde til å styre langt unna alle andre produsenter enn originalprodusenten. http://www.flexicovers.co.uk/

Her foregår produksjonsprosessen helt automatisert med 100% kvalitet og etter originale mål da det er disse som har levert dette utstyret som originalt til disse merkene. Leveringstiden er bare noen få uker og bestilling som privatperson fra fabrikken er problemfritt. Det samme er leveranser til Norge.

Alt annet blir gambling på passform og kvalitet.

De fleste volumprodusentene av båter har nok i dag CAD-tegninger som "hoffleverandørene" til båtprodusentene benytter i produksjonsprosessen, der man med høy automasjonsgrad klarer å få til serieproduksjon av identiske produkter med god passform. Har man ikke noe slikt er muligheten for et dårlig resultat definitivt tilstede.

Å produsere en båtkalesje med 100% passform basert på manuell måltaking er ikke helt enkelt og arbeidet er relativt omfattende. Man kan vel forestille seg at når en produsent legger ned mye tid i en kalesje inkl. måltaking og resultatet ikke blir tilfredsstillende for kunden så kan konflikter oppstå. Kunden ønsker 100% finish mens produsenten som har utført det omfattende arbeidet, ofte helt manuelt basert ikke er interessert i å legge ned mer innsats i objektet selv om man muligens er enig i at resultatet ikke er 100% da dette kan/vil medføre underskudd på jobben.

For de som har mulighet til å velge original kalesje tenker jeg derfor at dette vil være det absolutt beste valget og en best mulig forsikring for korrekt passform.

Mulighetene for kvalitetsavvik og påfølgende uenighet med produsent er relativt stor så lenge det ikke foreligger originale konstruksjonstegninger som kan benyttes.

• 1 år senere...

Jeg brukte Arvid Thoresen A/S i våres når jeg skulle ha ny kalesje. 
De kom hjem til meg der båten ligger for å ta mål og tilpasninger underveis.
Han var hjemme oss meg 4 ganger som jeg så og mulig det var besøk jeg ikke fikk med meg. 
Resultat var en 100% tilpasset kalesje med mange flotte håndverk detaljer.
Jeg har i løpet av mine 25 år som båteier ikke eid en bedre eller finere kalesje.
Anbefales på det sterkeste og prisen var ganske så bra den også.

t

Jeg har kalesje fra firmaet som nevnes. Den tilfredsstiller ikke min forventning, tatt prisen i betraktning. Sømmer som ikke treffer overlappene, skrall vinduskvalitet osv. Passformen ble for tight med de praktiske konsekvensene (revnede sømmer og glidelåser.) har derfor hatt den ikke flere ganger hos annet firma, og det begynner å hjelpe seg. Sydd over sømmer, byttet glidelåser, vinduer osv.

Men selve stoffet er bra og holder veldig tett.

Så når jeg må bytte igjen blir det ikke det firmaet da forholdet pris- kvalitet er noe skjevt.

• 1 år senere...

Det er nok opp og ned hos de fleste, som i mange andre bransjer.

Jeg har sett kalesjer og inventaret på en del båter i området, og har sett jobber som er utført svært bra og jobber som er helt elendig, og det er hipp som happ om det er fra Nam, Thoresen, Bil og båttrekk på Tjøme eller Meier.

Når  det kommer til priser, så er Nam og han på Tjøme billigere enn Thoresen, Thoresen er langt billigere igjen enn Per Oscar Meier, som gjerne er fire ganger dyrere enn alle andre.

Meier er til og med enkelte ganger flere ganger dyrere enn originalkalesje, og både han og damene som jobber der kan forsiktig sagt være "litt vanskelige" å ha med å gjøre dersom man klager på noe.

Jeg har sett kalesjer fra Meier som så ut som om de var sydd av trettenåringer i håndarbeidstimen og som jeg ikke ville betalt en femøring for, men det skal sies at meste jeg har sett derfra er stort sett bra, men dyrt.

Jeg har sett mye dårlig fra Nam, men også kalesjer som så tipptopp ut og passet perfekt, men generelt sett mer dårlig passform og jalla løsninger enn hos de andre.

Iraneren på Tjøme gjør faktisk bedre jobb med interiør, seter og den slags enn de andre (har ikke sett noen kalesjer derfra ?), bortsett fra kanskje Thoresen som er dyktig på seter og sømmer og slikt.

Det jeg har sett av interiør fra Meier har ikke vært noe å skryte av etter min mening, men heller ikke direkte dårlig, sånn midt på treet, og ikke verdt den høye prisen.

Nå kjenner jeg Thoresen litt og har hatt en del med firmaet å gjøre, og mitt inntrykk er at noe av det arbeidet han gjør er svært bra, mens det virker som om noen av de ansatte ikke aner hva de driver med.

Jeg har sett kalesjer hvor de har "sydd over" sømmer som så helt forferdelig ut, og hvor de etter min mening har ødelagt hele kalesjen, impregnering som er flekkete og dårlig har jeg også sett, samtidig som jeg selv har levert kalesjer som var flekkete og stygge som jeg ikke trodde kunne reddes, men som kom tilbake som nye fra Thoresen etter rens og vask, slik at det varierer på kvaliteten der som andre steder.

Det største problemet med firmaet Thoresen er etter min mening at det å føre en samtale med de som jobber der er like givende som å ringe frøken ur og forsøke å ha en samtale !

De som jobber på "systua" kan ikke svare på noe eller levere ut noe, de vet ingenting, og kan ikke sjekke noe som helst, det er helt blanke på så å si alt, og det er helt håpløst å forsøke å snakke med de!

Jeg har flere ganger hentet kalesjer for andre kunder som har forsøkt i ukevis å hente ut kalesjer som har vært inne til vinterlagring, vask og impregnering, som de ikke får hentet ut hos Thoresen ettersom de ikke får tak i mannen, og de ansatte ikke kan levere ut noe.

Hvis han leser dette så må stalltipset være å ansette noen som kan kjøre rundt å ta mål og montere mens han selv tar seg av kundene og tar telefonen.

Mye sant her. Har hatt kalesje inne hos Nam, og når jeg fikk den tilbake så var hempene for og henge av opp rullede sider syd fast, Men det var en kjapp tur tilbake og arbeidet ble rettet opp uten kostnad og med et smil.

Thorsen ble for dyr når jeg skulle skifte ut skai bak i sitte gruppen på en Fram 690 + seter og bøyle i buen bak. Maier tok jobben for halve prisen, samt bra utført arbeid fra dem.

Er nevt i andre innlegg her at man betaler for arbeidet og kvalitet. Vel jeg synes ikke at det bør være så stort pris utfall av de forskjellige, da jeg synes at når det kommer til vanlig arbeid som reparasjon av vinduer, sømmer osv så tror jeg at de fleste av aktørene i Tønsberg gjør tålig like bra jobb.

Spesial jobber, der kan nok prisen være stor, men man må da finne ut hva som gir det store utfallet i prisen, evt prute :-) 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...