haugi Startet 20.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 20.Juni.2014 Har de siste to-tre årene vurdert om jeg skal selge båten, men har ikke blitt klokere. Den blir egentlig minimalt brukt, og da jeg bruker den er det stort sette alene på noen dagsturer. Hadde kanskje 2-3 overnattinger ifjor. Så føler den koster litt mer enn det smaker. Men samtidig så ser jeg ikke meg selv uten båten heller, kunne kanskje hatt en annen, men er glad i den den jeg har. Har nå kommet litt nærmere salg, men med en gang jeg tar turen utpå så glemmer jeg det igjen. Dette er bare noen betraktninger. Noen som har vært i samme situasjon? Sitér dette innlegget Link to post
baldrian Svart 20.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 Kjenne meg igjen.Må berre ha. Sitér dette innlegget Link to post
Catch22 Svart 20.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 Men samtidig så ser jeg ikke meg selv uten båten heller, kunne kanskje hatt en annen, men er glad i den den jeg har. Har nå kommet litt nærmere salg, men med en gang jeg tar turen utpå så glemmer jeg det igjen. Her svarer du egentlig selv...... La den stå på land 2015 sesongen, evt lei den ut hvis du tør/føler for det, så får du litt cash også. Kjenn på hvordan det er å ikke ha båt lett tilgjengelig. Har vært inne på samme tanken angående motorsykkel, sprakk etter 2 uker ;-) Sitér dette innlegget Link to post
lgboat Svart 20.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 Selger du, får du ikke den prisen du ønsker deg. Beholder du, får du litt utgifter og myyye glede av når som helst å kunne bruke båten på den ene eller den andre måten. Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 20.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 Jeg solgte. Pådro meg en sydentur i et helvete som kalles Kypros. Så fikk vi oss en båt igjen, og da kom ting i vater igjen. Båt er en sykdom. Du blir aldri frisk. Glem salget. :-) Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Turbåt Svart 21.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 Henger meg på dennrick her. Solgte båten i våres. Trodde jeg skulle klare meg uten til høsten eller kanskje neste år. Men, nei, hadde kjøpt ny båt kun et par uker etter at den gamle var overlevert. Hvis en derimot er likeglad til båtlivet er det vel bare å selge. Sitér dette innlegget Båthistorie: Nidelv 26 VP TMD31A (2005-2014), Scand Baltic 29 Yanmar 6LPA-STP (2014-) Link to post
Knappern Svart 21.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 Solgte båten for en uke siden, nå finner jeg ikke ny og begynner å få abstinenser? Ikke selg om du er usikker! Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
Windy37GM Svart 21.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 denrick er en meget klok Herremann. Glem salget, du blir bare gående og småsparke i grusen, legetimer med uklare diagnoser, snerre mot omverdenen, tverr og jævlig. Tenk på de rundt deg, behold båten. mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Key Freak Svart 21.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 Og Dennrick gikk vel til og med så langt at han måtte leie seg en båt da abstinensene ble for plagsomme! Så hans råd er verdt å lytte til. :-) Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
grawis Svart 21.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 Som man roper i skogen får man svar :-) Sitér dette innlegget Link to post
haugi Svart 21.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 Har vært inne på samme tanken angående motorsykkel, sprakk etter 2 uker ;-) Motorsykkelen ryker først, kjøpte en i fjor høst for at den var billig, men ser at den ikke blir brukt, liker bedre cab'en jeg også har. Blir for lite tid til alt. Så får kanskje kjøre båt og cab ett år til da :) Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 21.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 Du kan jo legge den for salg, og la markedet bestemme.. Jeg har gjort det (for å kjøpe en større selvsagt..), og foreløpig har markedet bestemt at jeg skal beholde den Sitér dette innlegget Link to post
Onkel Lars Svart 21.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 Da kjøper markedet nytt istedenfor, og så får du heller beholde den båten du har. Det blir vel markedet som går ut som vinner her. Markedet får noe helt nytt som de slipper å skru på. men du får ingen ny båt fordi du ikke vil selge til hva markedet er villig å betale. Men du er vel fornøyd alikevel tipper jeg. Men viss du vil ha ny båt og må selge for å kunne kjøpe denne, hvem skal du selge til, viss markedet ikke vil betale det som du forlanger og du vil ikke godta en pris som markedet er villig til å betale. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 21.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 Vi får se. Lever godt med den jeg har og la den ut med prisantydning lik den jeg fikk i reelt innbyttetilbud i vinter og bud ønskes. Men tråden skulle vel handle om haugi skulle selge sin båt eller ikke.. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 21.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 En Nidelv 300 Sport er vel ikke noe man selger, om man er så heldig å eie en ? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
forskern Svart 21.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 Jeg hiver meg på diskusjonen selv om jeg med min skarve RIB neppe er særlig meningsberettiget i den båtligaen du tilhører. Du skriver selv at du lurer på om det koster mer enn det smaker. Da antar jeg at penger ER begrensende for deg som de fleste av oss andre dødelige. Jeg mener: Har du nok penger til alt du vil uansett så er det vel bare å beholde båten. Jeg synes forslaget til Catch22 var utmerket: La båten stå på land i 2015, du sparer litt serviceutgifter og reduserer forsikring. Og blir abstinensen for stor så har du ikke brent noen broer bak deg. Godt forslag. Et viktig spørsmål må være hva du bruker fritiden på nå som gir deg glede (siden det ikke ser ut til å være båtlivet)? Har du en hytte uten innlagt vann? Har du en bobil som egentlig er i minste laget? Går Sydenturene til Hellas og Spania, mens du egentlig har lyst på Fiji? Hvis du får en bedre fritid ved å ha penger til å bruke på slikt så vil det være gode argumenter fo seriøst å vurdere salg. Derimot: Hvis frigjøringen av kapitalen+driftsutgiftene for båten EGENTLIG ikke gir deg et rikere liv (rikere i betydning mer meningsfylt og godt) så bør beholde båten. Verditapet er ikke SÅ stort og gir deg mulighet for å velge tilbake båtlivet senere. Sitér dette innlegget Link to post
borghans Svart 21.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 Du kan jo legge den for salg, og la markedet bestemme.. Jeg har gjort det (for å kjøpe en større selvsagt..), og foreløpig har markedet bestemt at jeg skal beholde den Mitt marked bestemte at min 880 ble solgt og 1030 ble kjøpt. Det er greit å være venn med markedet :-) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 21.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 Jeg har båt, dvs to båter. Og vil nok fortsette med det. Men har ingen hytte, campingvogn, bobil osv. Har heller ikke vært i syden siden 90-tallet. Må man prioritere så må man Enkelte ting er viktigere enn andre (har jeg funnet ut, etter å ha kvittet meg med snøskuter og dyr MC). Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
haugi Svart 22.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2014 Et viktig spørsmål må være hva du bruker fritiden på nå som gir deg glede (siden det ikke ser ut til å være båtlivet)? Har du en hytte uten innlagt vann? Har du en bobil som egentlig er i minste laget? Går Sydenturene til Hellas og Spania, mens du egentlig har lyst på Fiji? Hvis du får en bedre fritid ved å ha penger til å bruke på slikt så vil det være gode argumenter fo seriøst å vurdere salg. Derimot: Hvis frigjøringen av kapitalen+driftsutgiftene for båten EGENTLIG ikke gir deg et rikere liv (rikere i betydning mer meningsfylt og godt) så bør beholde båten. Verditapet er ikke SÅ stort og gir deg mulighet for å velge tilbake båtlivet senere. Båtlivet gir meg mye glede, det er det ingen tvil om, og sydenturer reiser jeg omtrent aldri på. Fritiden min er lagt opp etter jobben, der jeg jobber 4 uker på og har 4 uker fri. Og på de 4 ukene så skal jeg jeg gjøre alt mulig, og da går tiden fort. Men jeg prøver jo få brukt båten så best jeg kan. Et eventuelt salg ville sannsynligvis kun gå til å betale ned på lån, men det er ikke et must. Så jeg ser nok for meg meg å ha båten en stund til etter å ha lest om abstinenser og diverse scenarioer her :) En Nidelv 300 Sport er vel ikke noe man selger, om man er så heldig å eie en ? Sant nok, til mitt bruk er båten perfekt. Selger jeg vil nok savnet bli stort. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.