borghans Startet 21.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 21.Juni.2014 Noen som har oversikt over hvor det lønner seg å fylle diesel i Nordland? Da vi gikk opp båten fra Stavanger til Harstad, så stoppet vi for å fylle diesel blant annet i Bodø, men her var det en horribel pris sammenlignet med andre plasser. var feks. mye billigere i Br.sund og Lødingen. Husker fra vår tur sørover for to år siden at da også var Bodø dyrest (pumpen i gjestehavna). Vi planlegger nå en ny tur langs Helgelandskysten i juli. Skal bruke noen dager på turen. Ønsker også innspill om plasser som er verdt å besøke. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 21.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 Min er faring fra tidligere år: Dyrest: Bodø Billigst: Vågaholmen i Rødøy. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Auskar Svart 21.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 Helgeland: Vega - Ylvingen har ikke åpen kafè lengre. Nevernes - Velfjord - Kanskje Bærøyvågen - Alstahaug og Visten i samme slengen? Herøy/Dønna? masse plasser å kikke innom. Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 21.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 Vågaholmen er oftest billigst. Bodø bør unngås, svindyrt. Enkelte plasser som Solfjellsjøen på Dønna må man ha spesialkort. Har erfaring med at Onøy også har vært billig. Sandnessjøen var ved et tilfelle nesten en krone dyrere enn Onøy. Sitér dette innlegget Link to post
borghans Svart 22.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2014 Takker for svar, da er min oppfatning av Bodø riktig. Meget rart er det at de plassene hvor frakten burde være lavest er dyrest. Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 22.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2014 Vedr. besøk på helgelandskysten så vil jeg foreslå Støtt (Støtt brygge), Rødøy (klokkergården), Onøy, Sleneset, Lovund, Nesna. Alle disse plassene har fine fasiliteter der man får vasket klær, spist mat og tatt en tur rundt i terrenget for å strekke litt på føttene. Træna har også en bra gjestekai. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 23.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2014 (redigert) Generelt: Legg turen vest i skjærgården. På Helgeland går skipsleia nærme fastlandet mens skjærgården ligger utenfor dette igjen. Jeg treffer ofte båtfolk som har seilt hurtigruteleia og som er mektig imponert over hva de har sett. Etter min mening har de da gått glipp av det beste av denne strekningen. Ta utgangspunkt i gjestehavnoversiktene. Snakk så med folk du treffer, da får du ofte tips om steder i tillegg til de som står i oversiktene. Og i tillegg finnes det et tusentalls steder der det er mulig å ligge på anker om du ønsker det. Og lagt til: Om du har ambisjoner om å se hele Helgelandskysten på en sommer: Glem det. Du vil finne nye steder selv om du har vært der ti år på rad. Redigert 23.Juni.2014 av Brigg (see edit history) Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.