Noen Lunde Startet 22.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 22.Juni.2014 Hei,holder på med restaurering av 2,stk volvo md11c. Så ser eg att der det hullet med den lille oringen i termostathuset treff manifoil ,er det ikkje hull i ,eller det er tettet igjenn....dette er likt på alle dei 4 manifoilane eg har.....Skal det ikkje vere hull der? Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 22.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2014 (redigert) Det kan være de du har er tenkt til varmeveksler. Med hull i, er de tenkt til sjøvannkjøling. Når der er hull kommer det sjøvann direkte fra t-stykket ved manifoil via en tynn slange når termostat er stengt. Dette for at eksosslange hele tiden skal kjøles selv om termostat er lukket. Når det er varmeveksler er det bare kjølevæske i termostathus og hullet trengs ikke da sjøvannet går rett i eksos fra veksleren. Mener det er slik, så sjekk om teorien stemmer, men sikker er jeg ikke. I hvert fall ganske sikker på at det har noe med sjøvann eller ferskvannkjøling og gjøre. Redigert 22.Juni.2014 av hegra (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.