kurti Startet 22.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 22.Juni.2014 Hei! Oppdaget til min store forbauselse i dag at det har rendt ut bensin av bensintanken som har havnet på bunnen i skroget. Usikker på hvor mye bensin som har rendt ut, men jeg fylte tanken full i fjor før vinterlagring. Jeg har ikke stengt kranen inn til filteret, om dette kan ha noen betydning. Sånn ved første øyekast så klarer jeg ikke å se hvor det kan komme fra, men jeg får prøve å pumpe ut det som ligger i bunnen av skroget i morgen, og åpne inspeksjonsluke på bensintanken. Har lånt meg et inspeksjonskamera, som jeg muligens kan bruke til inspeksjon av tanken. Noen som har kjennskap til noe tilsvarnede? Redd det er hull i bensintanken, og jeg frykter at tilsvarende tank ikke er veldig lett å få tak i... På forhånd takk! Kurti Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 22.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2014 vær iallefall forsiktig..... Tørk opp, luft ut... Når alt er tørt så er det sikkert enklest å fylle litt ny bensin for å følge lekkasjen. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
kurti Svart 23.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2014 Usikker på hvordan jeg skal få sjekket tanken, men har fått opp igjen ca 60 liter nå. Mener det var 250 liter på tanken, så da tyder det på at ikke alt har forsvunnet. Noen som har opplevd noe lignende, og kan komme med tips? Det ser ut til å være forholdsvis mye jobb å få ut tanken:-/ Sitér dette innlegget Link to post
Dixie 2100 Svart 23.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2014 Oppdaget det samme på min Dixie i vår, fløt bensin i kjølen. Jeg tømte tanken og tok den opp og ut av båten, oppdaget da at det var tæret hull på størrelse med et knappenålshode i bunn av tanken. Denne tanken er av alu og har ligget i bunn av båten siden -88. Fikk laget ny tank med samme mål som den gamle (260 liter). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.