Jump to content

Foldepropell


jensemann2

Recommended Posts

Det kan stemme - jeg pleier å dykke ned på pappas båt et par ganger i løpet av sommeren for å gjøre ren propell og giver til logg. Begge gror litt. Det kan gro ruer i tennene som folder propellen sammen - men så mye at den ikke har virket høres for meg rart ut. Ta på land og sjekke. Ny propell koster en del tusen

Link to post
Share on other sites

Det kan forekomme ved mye skjellruer og blåskjell i tillegg. Jeg har en gori 2 bladet prop. den hender det av og til ikke slår ut ved bakking. Det er utrivelig og gjør at jeg alltid er forsiktig. dette selv om den er helt rein. Vurderer en 3 bladet folder men den er forferdelig urimelig dyr.

 

hilsen Magne       ved seiling må jeg i alle fall ha en prp. som ikke bremser framdriften

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Jeg er eier av en seilbåt "TRIO 96" med Yanmar 2GM motor. Denne har jeg en 2 bladet foldepropell på, og nå har jeg tenkt å kjøpe en ny 2 bladet foldepropell, montere den å ha den gamle som reserve.

Det jeg lurer på er hva som må fremskaffes av data, for å få den rette propellen. Det er fast aksling meg gir på min båt.

Er det noen her som vet hva jeg skal ha, og kan anbefale en god propell.

Kanskje er det noen som har til salgs den propellen jeg trenger.

Capella.

Redigert av Capella (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...