Jump to content

TAMD 41B, Kjølerør skvetter ut (ved varmeveksler)

Jori

Recommended Posts

Hei,

legger ved link til tegning

http://www.volvopentashop.com/RagnarRingstad/sv-SE/Details/PentaPartsCatalog/7745920_027B?path=MarineDieselEngines%2F7745920%2F7745920_26%2F7745920_027B

Det røret jeg sliter med er røret mellom termostat og varmeveksler. Dette er ett stort kobberrør. Har to ganger i dag hoppet ut/sklid ut ved innfestingen til varmeveksler. Røret er i utgangspunktet bare presset på plass og en O-ring sikrer tetning. (Røret er del 16 på tegning) Midt på røret sitter det en klemme, hvis funksjon nok bare er å holde røret så noelunde på plass. Mitt problem er at røret sklir ut ved varmeveksler, slik at kjølevannet (interne) blir presset ut der. Mister da fort ca. 4 av 16 liter. Noe som gjør at motor går varm. Det rare er at internt kjølevann skal sirkulere fra termostat til varmeveksler, altså motsatt vei av hvordan røret blir presset ut.

Jeg har startet en tråd til med systemrens, da jeg trenger å gjennomføre det på motor, men kan disse to hendelsene henge sammen på noe vis? Noen som har erfart det samme med dette røret?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...