Framtia Startet 23.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 23.Juni.2014 Er det Magma som gjelder om man skal ha en gassgrill for montering på rekka akter? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
S/Y Emma Svart 23.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2014 Vi er strålende fortnøyd med vår! Bruker den ofte. Ett av de beste kjøpene vi har gjort. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Sigurd Svart 23.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2014 For min del er det uten tvil Magma som gjelder. Dyr og dyre tilleggsdeler, men jeg syns det er verdt det. Normalt bruker jeg den på rekka, men blåser det for jævlig setter jeg den på dekk eller tar den med i le på land. Mors neste investering blir Magma kjele til krabbekoking. Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 23.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2014 Kjøpte selv Magma grillen i Sverige i helga. Pris 3195,- Men, ser at de selges på Best marin.no til 1599,- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 23.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2014 (redigert) Vi har brukt den i flere år. Vi betalte litt over 1000,- for 3-4 år siden. Den svenske prisen var jo helt bort i østersjøen!! Men når det er sagt, er Magna kun en enkel og litt primitiv grill. En kan til en viss grad regulere varmen med "gasspådrag" men risten kan ikke justeres. Så rent "grillteknisk" vil en sylindgrill til 150,- være like bra tror jeg. Redigert 23.Juni.2014 av pettersand (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 23.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2014 Det er Weber q100 eller q120 som gjelder ombord hos oss og alle våre båtvenner - seilbåt som motorbåt. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 23.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2014 q100 hadde jeg ombord i min forrige båt, men synes den blir for stor å dra på. Dessuten kjekt om grillen kan festes på rekka. Var derfor innom bestmarin på Lillestrøm og handlet Magma i ettermiddag.... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Mariell Svart 23.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2014 Har en eldre Magma. Byttet ut tilkobling så jeg kan bruke 5 kg flaske, straks mer effekt og betydlig rimligere enn med de små boksene. Eneste negative med Magma: Syns den er knotete å rengjøre. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
VannTro Svart 23.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2014 (redigert) For de som eventuelt har en Magma av den avlange typen, her er noen forbedrings-tips(de fleste av dem gjelder vel for den runde også): http://youtu.be/Cidgf7BbMV4 Fordelen med Magma er at den kan festes på rekka og at den tåler salt miljø... Redigert 23.Juni.2014 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
nordan family 27 Svart 23.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2014 Med Biltema sløyebord for rekke så har webern et glimrende ugangspunkt for rekke-grilling. Bordet felles vertikalt etter bruk. Webern tas enkelt med på land eller brygge, eller ned på badeplattformen. Og skal man mate mer enn 2 småspiste holder der ikke med den runde Magmaen. Men jeg vurderte den lenge jeg også. Nå er problemet at også webern har litt liten grillflate til vår familie. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 23.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2014 Du får Magma med 30 x 61cm. rist. Den har også en "hvile-rist i 2.etg." som måler 14 x 61cm. Da hjelper det litt på kapasiteten, men det er jo ingen stor grill uansett. http://www.magmaproducts.com/Products/Marine_Products/Gas_Barbeque_2/Infrared_Grills/infrared_grills.html Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Scand Baltic Svart 23.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2014 Sorry, men Magma er den dyreste og dårligste gassgrillen jeg har kjøpt. Har prøvd flere, men har nå Weber q100 på tredje sesongen. Superfornøyd Magma`n ligger på loftet og kan overtas for en meget billig penge... Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 23.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2014 Beklager, men den svenske prisen er nok riktig og ikke "bort i østersjøen". Magmaen er altså temmelig dyr. Jeg blandet den med Cobben som vi også kjøpte. For øvrig helt ok, men kan kun brukes en egne kullbriketter som gjør den relativt kostbar i bruk. Sitér dette innlegget Link to post
Tor Arild Svart 24.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2014 Har selv Weber Q100 på 6. året. Pluss: Synes den er fabelaktig. Bra varme Kan lage mat til mange Blir ikke varm under - kan til og med grille i solsengen om ønskelig (prøvd) Valgfritt om man ønsker små flasker med skru eller normal gasskobling Kan tas med i land Minus: Litt stor med tanke på lagrinsplass Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 24.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2014 Har Q 120. tar like mye plass som en sekk grillkull. Bruker den overalt. Har ikke vært borte i maken grill. Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 24.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2014 Har Outlandchef City Grill, gass. Fantastisk bra grill, samme klasse som Weber Q, men tar dessverre også like mye plass som Weber Q. Har heldigvis et lagrinsrom jeg kan stue bort mye slikt i. Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 24.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2014 Føyer meg i rekken av fornøyde Weberbrukere (Q100), den har stor grillflate og jevn varmefordeling. Et lite minus med engangsboksene er at etter en stund med grilling så blir boksen kald og det kommer mindre gass ut av den, men med 2 bokser så bytter vi på og full fres igjen på et blunk. Noen som vet om det finnes overgang til propanflaske å få kjøpt til disse?? Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Popeye70 Svart 24.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2014 Har Magma i vår båt. Helt ok grill, største fordel er at den henger på rekka. Forrige eier av båt og grill byttet gassleamikk så den nå bruker samme gassflaske som i byssa ("Statoil-flaske"). Ulempen med det er at når grillen brukes kan man ikke bruke blussene i byssa, fordi jeg må veksle mellom hvilken enhet som skal være koblet på gassflaska. Skulle gjerne hatt en ekstra gassflaske så både grill og bysse kan brukes samtidig, men får ikke to gassflasker (kompositt) ned i gasskassa. Finnes "Statoil-flaskene" i 1kg-utgave? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
avmønstret5 Svart 24.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2014 Jeg hadde egen gassflaske på 2 eller 3 kg, men syntes det ble mye leamikk m/slanger osv. så vi bruker kun vanlige småflasker direkte montert på grillen. En flaske holder til 4-5 grillinger. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 24.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2014 Jeg hadde egen gassflaske på 2 eller 3 kg, men syntes det ble mye leamikk m/slanger osv. så vi bruker kun vanlige småflasker direkte montert på grillen. En flaske holder til 4-5 grillinger. Jeg er allerede vant til å koble av/på, så det er ikke noe problem. Tar maks 30 sekunder. Vil heller gjøre dette enn å gå tom etter noen dager i uthavn. Og ikke minst kan jeg låne gass fra den andre beholderen hvis en tank går tom. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Roger jo Svart 24.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2014 Føyer meg i rekken av fornøyde Weberbrukere (Q100), den har stor grillflate og jevn varmefordeling. Et lite minus med engangsboksene er at etter en stund med grilling så blir boksen kald og det kommer mindre gass ut av den, men med 2 bokser så bytter vi på og full fres igjen på et blunk. Noen som vet om det finnes overgang til propanflaske å få kjøpt til disse?? Har hatt Weberbrukere (Q100), siden den kom til landet , bygde den om med en gang, I dag selges ombygningssett, Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
nordan family 27 Svart 24.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2014 Bruker også 5 kg på vår weber Sitér dette innlegget Link to post
rbuljo Svart 24.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2014 weber q120 med innfelbare sidebord. beste grillen jeg vet om. Sitér dette innlegget Draco 2000 DC. Forrige fornøyelser: -07 Miami 670 VP 5.3GXI, -86 Draco 1800 SunTop, dyypt savnet.. www.dsolutions.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.