Jump to content

Trimme Yamaha 60hk 2-t


oks81

Recommended Posts

Hei!

 

Har en 87mod. Yamaha 60hk 2-t som jeg lurer på å få litt mer futt i.. :)

60hk er jo mer eller mindre lik 70hk..

Noen som har kunnskap om hva som må til?

 

Hvordan er det å montere Boyesen reedventiler? Har det noe for seg?

Er litt skeptisk til slike "ettermonteringsdupeditter". Dersom det er så bra som de sier, hvorfor er det da ikke montert originalt...? Men dersom Boyesen er bra greier går det jo an å prøve! :)

 

Argumenter i vei! :)

 

Mvh

oks

 

 

Link to post

Ja, er ikke helt enkelt å finne ut av ivar. Har sett den løsningen tidligere..er litt kostbar og omfattende..og uoriginal.. :)

Er usikker på dette med forgassere Skrotnisse. Ja det er en 3syl.

 

Hadde håpt at det bare var dyser og/eller reedventiler eller noe slikt! Begrenset hva jeg vil legge ut på gamle pensjonisten.. :)

Link to post

har brukt boyesen på snøscooter, der funker de upåklagelig

 

har prøvd å sammenligne modeller på nett, men kan være temmelig forvirrende med forskjellige betegnelser, samt forskjellige modeller i forskjellige markeder. Om jeg ikke tar feil så ble ikke 60hk solgt i usa før på 90-tallet?

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post

Har sjekket på boats.net og riktig som du sier Ivar at 60hk er ikke før på 90-tallet i USA. Sammenlignet 60hk og 70hk fra 91 og det er forskjellige dyser og en eller annen forskjell med reedventilene. Om det er samme på min 87mod. er jeg ikke sikker på.. Min er originalt uten autolube om det har betydning.

Link to post

da er den muligens enda litt eldre - en kompis hadde autolube på sin 87mod. Sjekket nummerskiltet om du ser den innprega bokstaven? Liste på marinshopen.se som matcher bokstav mot produksjonsår.

(blir litt feil å snakke om årsmodell slik vi er vant til fra biler på disse motorene såvidt jeg har skjønt)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post

Aldri noen som spør etter reedventiler samtidig....

 

hmm, ble litt nysgjerrig - kanskje jeg må prøve.. Yamaha har jo brukt åpning på reedventiler på andre motorer for å strøype ned effekten

 

ang autolube, kan jo se ut til at modellskiftet skjedde i en gang i 87 da..?

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post

Boyesen reed er vel kevlar så det er nok mye tryggere enn originalt hvis de ryker.

Mange bruker det for å få litt mer effekt.

 

Hvordan er det med eksospipen?

Er det den samme?

Redigert av Daffy (see edit history)

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...