Jump to content

Saga 315


rogeri

Recommended Posts

Tja - jeg har lest testen selv (abonnerer på MotorBoat Monthly). Jeg var ikke overvettes imponert over testen. Båten fikk total score 7 av 10 - en helt OK score - men ikke noe veldig bra.

 

Faktisk avsluttet testen av 315 med en anbefaling om at man bør velge 29HT i stedet for 315 for det er mye mer båt for pengene. 29 HT ble av samme blad kåret til "Boat of the Year" i sin klasse.

 

Artikkelen i Nettavisen Båt ser jo ut som en direkte kopi av en pressemelding fra Saga. Ikke mye egne tanker i denne artikkelen. Ikke bra spør du meg

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tja - jeg har lest testen selv (abonnerer på MotorBoat Monthly). Jeg var ikke overvettes imponert over testen. Båten fikk total score 7 av 10 - en helt OK score - men ikke noe veldig bra.

 

Faktisk avsluttet testen av 315 med en anbefaling om at man bør velge 29HT i stedet for 315 for det er mye mer båt for pengene. 29 HT ble av samme blad kåret til "Boat of the Year" i sin klasse.

 

Artikkelen i Nettavisen Båt ser jo ut som en direkte kopi av en pressemelding fra Saga. Ikke mye egne tanker i denne artikkelen. Ikke bra spør du meg

<{POST_SNAPBACK}>

 

Satt igjen med samme inntrykk selv - synes nok Nettavisen overdriver en smule her når det gjelder omtalen av 315.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Artikkelen i Nettavisen Båt ser jo ut som en direkte kopi av en pressemelding fra Saga. Ikke mye egne tanker i denne artikkelen. Ikke bra spør du meg

Satt igjen med samme inntrykk selv - synes nok Nettavisen overdriver en smule her når det gjelder omtalen av 315.

Samme konklusjon? Motstridende argumentasjon. Hvor er problemet: Saga, MotorBoat Monthly eller Nettavisen?

Link to post
Share on other sites

Samme konklusjon? Motstridende argumentasjon. Hvor er problemet: Saga, MotorBoat Monthly eller Nettavisen?

<{POST_SNAPBACK}>

Det er Nettavisen som er "problemet", etter min mening.

Da jeg leste artikkelen i MBM i helgen var ikke min forståelse at MBM "skamroser" Saga 315.

Positiv omtale - ja, men også endel ikke flatterende (forbehold om at jegh ikke har artikkelen foran meg). 315 ble ganske riktig sammenlignet med Saga 29 som man vel kan si ble skamrost i tidligere artikkel i samme blad og som jo også ble kåret av MBM til årets båt (2004?) i sin klasse.

 

Saga 315 er sikkert en meget bra båt, MBM er et seriøst båtmagasin mens Nettavisen ennå ikke er helt på høyden i sine båtskriverier og i dette tilfellet legger mer i MBM's artikkel om Saga 315 en det jeg kan lese meg til i samme artikkel.

Redigert av Rolf (see edit history)

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke lest artikkelen i bladet og kan følgelig ikke uttale meg om den!

Basert på opplysningene i nettavisen syntes jeg det var moro at en liten vestlandsbedrift, markerer seg positivt i ett selskap som dette!!! Spise kirsebær med de store heter det vel..?

 

Som båt- og nordmann synes jeg vi skal glede oss over denne type medieoppslag

(forutsatt de er korrekte).

 

For vi er vel alle patrioter??????????

Redigert av rogeri (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Som båt- og nordmann synes jeg vi skal glede oss over denne type medieoppslag

(forutsatt de er korrekte).

 

For vi er vel alle patrioter??????????

<{POST_SNAPBACK}>

Det er vel det som er poenget her, Nettavisen legger mer i MBM's omtale en det som det egentlig er grunnlag for, derfor er vel oppslaget ikke helt korrekt.

 

Ellers har MBM testet flere norske båter, de sikler formelig hver gang de tester en Windy og gav feks Goldfish 28 det jeg vil kalle overstrømmende omtale.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...