båtfersk Startet 25.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 25.Juni.2014 Heisann Dette blir min første post ettersom jeg ikke finner noe nyttig info andre plasser. Jeg kjøpte idag eg polar 22, 1973mod som ga meg problemer før jeg var kommet hjem. Det er en merkelig ulyd som jeg vil kalle klunk som kommer helt plutselig og turtallet faller og tar seg opp igjen sekundet etter. Dette skjedde 5 ganger iløpet av en tur på 3 timer. Motoren stanser tilslutt og det viser seg å være flatt batteri. Rett før merket vi at eksosen var ganske hvit. Vet ikke om alt dette henger sammen. Men jeg kommer til å bytte batteri, plugger og sjekke bensinslanger/tilførsel før eventuell topp pakning/kjølevannssystemet. Ble en lang post dette Sitér dette innlegget Link to post
båtfersk Svart 1.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2014 Kan jo svare på mitt eget innlegg. Problemet var vann i bensintank. Eksosen er fortsatt hvit, en fant hele inntaket til kjølevannet tett av skjell. Så det blir skjekk av termostat/kjølevannsimpeller til høsten når båten tas opp på land. Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 1.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2014 Godt jobba Var jo en nyttig første post for deg dette Synes det er greit å følge med en del her på forumet. Mange tips og råd en kan plukke opp, kjekt å følge med på tekst / bilder fra hentetråder / ferietråder etc. Samt også greit å prøve å gi hjelp til andre som har et lite eller stort problem. Sikkert mange som vil finne det interessant om du legger ut noen bilder fra høst-sjau du skal til med etter hvert Sitér dette innlegget Link to post
båtfersk Svart 7.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2014 Ja det er sikkert og visst. Meldte meg inn her selv for å kunne bidra med info, og finne info. Nå dukket det opp enda et problem med båten, så jeg tror jeg lager meg en prosjekt tråd der jeg legger ut info bilder. Pussing av ventiler når jeg kommer tilbake fra jobb. Dårlig kompresjon på den ene sylinderen :) Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 7.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2014 Prosjekttråder er populære, ser jeg på lesertall loggene I hvert fall en ting er sikkert, med hus (x2), bil (x4), tohjulinger (x6) og båt (x3) blir en aldri arbeidsledig. Sitér dette innlegget Link to post
båtfersk Svart 7.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2014 Ja da høres det ut som du har nok å gjøre på :D Jeg har heldigvis bare dette prosjektet for i år. Planen er å skifte ut/olje om alt av treverk og i tillegg skifte dørk og legge teak gulvbelegg. Enklest mulig. Tohjulinger x6? Hvorfor? :P Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 7.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2014 Er med egne tohjulinger, "mine barn og dine barn" sine totalt 6 stk i mer eller mindre brukbar stand : 2 scootere (med skilt og brukes), 1 Derbi girmoped (skal selges, under gjenoppbygging nå), 1 Sherco trialsykkel (trenger motoroverhaling), en Yamaha XT 350 (kjørbar) og en Honda GoldWing 1200 (prosjekt - må bytte motorblokk venstre side pga gjennombrenning topp). Godt å ha noe putle med Sitér dette innlegget Link to post
båtfersk Svart 7.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2014 hehe det er jo gøy med 2hjulinger. Har selv en husqvarna 510 smr som skal selges i sommer til fordel for egenkapital til hus. Viktig å ha noe å putle med ;) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.