Jump to content

cummins mercruiser qmd 2.0 170 bravo 1 drevtilt

vik800f

Recommended Posts

Hei Folkens :-)

Lurer på om noen av dere sitter på inngående kunnskaper om drev og drevtilt, har kjøpt min første drevbåt og er noe usikker. Det er som emnetittelen sier en qmd 2.0 170 hk 2011 modell, med bravo 1 drev. Selger sier at det ligger inne en sperre som gjør at ved 3000 o/min og opp ikke lar seg gjøre å trimme drevet. Synes dette er merkelig, men det er sikkert slik det skal være? Er det noen som kjenner oppbyggingen av styringen på disse motorene, har forsøkt å finne noe i manualen men det var ikke enkelt. :yesnod:

Det er vel en interlock som hindrer deg i å trimme lenger ut enn cruising range, altså inn i beach range. På mine volvo drev er det trimindikatorer som viser posisjonen i grader mens på mercruiser drevene er det en viser på en skala uten tall.

I tilt/trailer range (høyere enn f.eks. 7 grader) skal man ikke gi noe særlig gass. Meningen er å kunne tilte drevet opp av vannet. Trimmen din fungerer sikkert på alle turtall så lenge du ikke kjører for langt opp.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...