Leon KAD502 Startet 26.Juni.2014 Del på Facebook Startet 26.Juni.2014 Siden jeg skal skifte mine instrumenter fra denne orginale giveren: Til denne nye fra Wema: Problemer som de fleste sikkert kan se at på den gamle tankgiveren så er giveren skrudd med 5 maskinskruer i toppen av giveren til tanklokket , mens det på den nye er det istedenfor skruer gjenget topp på selve giveren.I selve lokket på tanken så finnes det kun 5 hull tilsvarende på den gamle giveren. Så klart kunne jeg sikkert gjenget opp i lokket på tanken så det tilsvarte den nye giveren eller borret , men nei, det går ikke. Den nye giverens topp er for liten i diameter til at nye hull kan borres så jeg kunne brukt de 5 skruene, og det gjengede partiet er også for liten til at jeg kunne gjenge opp i lokket så jeg kunne skru den nye giveren ned i tanklokket.Jeg legger ved bilde av tanklokket også: Legger også ved bilde av begge giverne sett ovenfra så det viser forskjellen: Er det noen som har vært borte i dette problemet før og som har en grei løsning på det? Finnes det overganger ol. som lett kan monteres for eksempel? I følge Maritim så var dette noe som skulle gå om hverandre siden det er originale tanker som sitter i min Skarpnes 30 fra 1981. Bare så ikke noe er glemt legger jeg ved noen mål. Hullet i tanklokket er: 40,8 mm. Toppen på den gamle giveren er: 71,7 mm. Det gjengede partiet på den nye giveren fra Wema er: 41,8 Toppen på ny giver fra Wema er: 61,2 Det er så lite så mangler eller ei er umulig for meg å finne noen løsning på dette her. Så klart kan det sikkert la seg lodde eller tigges, men da sitter jeg der med så og si samme problemet om en giver skulle måtte byttes en gang senere. Eller er dette den eneste løsningen? Kan noen hjelpe meg? Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
SeilSJT Svart 26.Juni.2014 Del på Facebook Svart 26.Juni.2014 Du må nok en tur tilbake til butikken og kjøpe en flens. Denne mangler du. Etter som det ikke er en septik giver du holder i hånden. http://www.maritim.no/elektronikk-navigasjon/instrumenter/wema-givere/wema-flens-for-giver-drivstoff-vanntank Sitér dette innlegget Link to post
Leon KAD502 Svart 26.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2014 Hjertelig tusen takk for hjelpa. Jeg har også kjøpt to av de der, så må ble en del oppklart. Jeg trodde det var pakkninger jeg :-/ Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
Leon KAD502 Svart 26.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2014 (redigert) Også jeg som trodde de var pakninger eller noe. Fy f å dum jeg føler meg nå. Er vel slik man blir i hodet når man forsøker å jobbe 2 - 3 om natta. Jeg har kjøpt to av de også. Takk for hjelpa SeilSJT Redigert 26.Juni.2014 av Leon KAD502 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.