Jump to content

Skifte tankgivere til wema. De passer ikke om hverandre.

Leon KAD502

Recommended Posts

Siden jeg skal skifte mine instrumenter fra denne orginale giveren:

bilde

Til denne nye fra Wema:

bilde

Problemer som de fleste sikkert kan se at på den gamle tankgiveren så er giveren skrudd med 5 maskinskruer i toppen av giveren til tanklokket , mens det på den nye er det istedenfor skruer gjenget topp på selve giveren.
I selve lokket på tanken så finnes det kun 5 hull tilsvarende på den gamle giveren. Så klart kunne jeg sikkert gjenget opp i lokket på tanken så det tilsvarte den nye giveren eller borret , men nei, det går ikke.

Den nye giverens topp er for liten i diameter til at nye hull kan borres så jeg kunne brukt de 5 skruene, og det gjengede partiet er også for liten til at jeg kunne gjenge opp i lokket så jeg kunne skru den nye giveren ned i tanklokket.

Jeg legger ved bilde av tanklokket også:

bilde

Legger også ved bilde av begge giverne sett ovenfra så det viser forskjellen:

bilde

Er det noen som har vært borte i dette problemet før og som har en grei løsning på det? Finnes det overganger ol. som lett kan monteres for eksempel?

I følge Maritim så var dette noe som skulle gå om hverandre siden det er originale tanker som sitter i min Skarpnes 30 fra 1981.

Bare så ikke noe er glemt legger jeg ved noen mål.

Hullet i tanklokket er: 40,8 mm.

Toppen på den gamle giveren er: 71,7 mm.

Det gjengede partiet på den nye giveren fra Wema er: 41,8

Toppen på ny giver fra Wema er: 61,2

Det er så lite så mangler eller ei er umulig for meg å finne noen løsning på dette her.

Så klart kan det sikkert la seg lodde eller tigges, men da sitter jeg der med så og si samme problemet om en giver skulle måtte byttes en gang senere.

Eller er dette den eneste løsningen? Kan noen hjelpe meg?

Mvh. Leon

1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...