Nidelv24! Startet 26.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 26.Juni.2014 (redigert) Som tittel sier, den starter ikke. Helt død. Hverken i varmemodus eller viftemodus. Dieselpumpen virker når vi kjører strøm direkte på denne. I tillegg kan vi måle strøm frem til varmeren. Det sitter en grå "boks" i forkant på varmeren, der ledningene kommer inn. Er dette noe som pleier å ryke ? Vet begge batteriene begynner å bli moden for utskifting, er disse varmerene kresen på spenning/mangel på dette? Har desverre ikke bilder. Redigert 26.Juni.2014 av Nidelv24! (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 26.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2014 Du skriver at du "måler strøm" frem til varmeren - hvor høy spenning måler du på tilkoblingen til varmeren når den prøver å starte? Problemet kan nemlig være for stort spenningsfall i kabling og koblingspunkter mellom batteri og varmer. En måte å sjekke dette på er å forsøke å starte varmeren mens motoren går og dynamoen lader. Da får du gjerne høyere spenning frem til varmeren. Hvis ikke dette får varmeren til å starte, så er kanskje glødepluggen eller styringsboksen neste mistenkte. Drivstoffpumpa skal få spenningspulser fra styringsboksen, og skal derfor komme med gjentatte "klikkelyder" når den er i virksomhet. Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv24! Svart 26.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2014 Takk for raskt svar. Den starter ikke selv når motoren går. Skal sjekke hva måleren viser når jeg er i båten i morgen. Dersom glødepluggen er ødelagt, ville ikke viften likevel virket på kald luft? Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 26.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2014 Sjekk at den får diesel. Tilførselsslangen er meget tynn, det skal ikke store rusket til for å tette den. Opplevde dette på min... Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv24! Svart 26.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2014 (redigert) Men går den på diesel når varmen ikke er koblet inn? Burde den ikke virke på sirkulasjon selvom dieselslangen er tett? Redigert 26.Juni.2014 av Nidelv24! (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Rolf Svart 26.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2014 På min D4 , som har styringsenhet, med samme diagnose tok jeg ut sikringen og på igjen etter 30 sekunder. Da gikk den på igjen. Lykke. Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 27.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2014 Til alle dere med innlegg om Eberspächer varmere. Ta med produktnummeret (ausfürung) i innlegget så blir det mulig å gi et vettugt svar. Eber har sikkert produsert bortimot, hvis ikke flere enn, tusen forskjellige varmere opp igjennom årene som i de fleste tilfeller har forskjellige feilsøkingsprosedyrer på problemer. Bare på dagens D4 finnes det mange å velge imellom, både luft og vannvarmere. X varmere fra 70-tallet og D4 på 80-tallet samt dagens D4 er helt forskjellige verdener. Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv24! Svart 1.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2014 Da er den i drift igjen. Var dårlig batteri som var synderen. Takk for gode forslag ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.