Jump to content

Vannpumpa (Jabsco) stopper ikke

Dufour72

Recommended Posts

Jepp, luft i systemet. Jeg hadde det her om dagen jeg hadde kjørt tomt for vann, pumpa stoppa ikke selv om tank var full og kraner åpne, jeg "letta" på slangen som kom ut av pumpa og da tok pumpa tak og pumpen stoppet når trykket var på plass.

PS: vannet kommer fortere enn du tror, så ikke ta slangen helt av, bare litt slik at luften går ut av pumpestemplene.

PS2: rett ut av pumpen, ikke etter trykkutjevneren.

-NORMARCO-

Redigert av Normarco (see edit history)

Takk, men virker ikke som det er luft i systemet. Full fart i kranene uten spytting.

Hører en hvesende lyd fra pumpa så lenge den går og ikke kranene er åpne

Jepp, helt riktig, men vil tro det ikke kommer trykk ut av kranen, bare hold tommelen for så skal du se. Samme som hos meg, lyd i krana men det er ikke hveselyd fra trykket men fra tørr pumpe.

Bruk 30 sekunder på å skru opp søangeklemmen så skal du nok se at pumpen tar vann[emoji1]

For meg virker det som det er masse trykk. Dersom jeg ikke stopper pumpa på bryterpanelet, har jeg opplevd at trykket førte til at en slange løsnet i en kobling...

Trykkbryter? Hvor finner jeg den? Se vedlagt "Exploded view"

Ahh, misforsto opprinnelsen helt. Du har trykk og vann i kranene!

Da vil jeg tro trykkbryter.

Beklager så meget[emoji16]

En sensor styrd pump, är en varvtals styrd /behovs styrd/ pump.

Då finns ingen tryckströmbrytare utan en trycksensor som styr varvtalet på pumpmotorn.

Om det går att reparera vet jag inte, men det är såklart en förutsättning att man låter pumpen lufta sig först.

Prova att låta den gå en stund med alla kranar öppna.

Att sådana pumpar 'surrar' beror på att elektroniken jobbar.

:yesnod:

Redigert av ebonita (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...