Dufour72 Startet 26.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 26.Juni.2014 Har en Jabsco 31750 sensorstyrt trykkvannspumpe som ikke stopper selv om alle kraner er stengt. Har sjekket for lekkasjer, dunket på den, demontert pumpe og sett etter urenheter, men alt uten resultat. Noen forslag? Sitér dette innlegget Link to post
Fredrik_ Svart 26.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2014 (redigert) Leste feil. Redigert 26.Juni.2014 av Fredrik_ (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Normarco Svart 26.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2014 (redigert) Jepp, luft i systemet. Jeg hadde det her om dagen jeg hadde kjørt tomt for vann, pumpa stoppa ikke selv om tank var full og kraner åpne, jeg "letta" på slangen som kom ut av pumpa og da tok pumpa tak og pumpen stoppet når trykket var på plass. PS: vannet kommer fortere enn du tror, så ikke ta slangen helt av, bare litt slik at luften går ut av pumpestemplene. PS2: rett ut av pumpen, ikke etter trykkutjevneren. -NORMARCO- Redigert 26.Juni.2014 av Normarco (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 26.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2014 Kjenner ikke den pumpa spesielt, men sjekk om det ikke er en justeringsskrue i trykkenheten på pumpa. Det er nokså vanlig for å kunne regulere åpningstrykket. Sitér dette innlegget Link to post
Dufour72 Svart 26.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2014 Takk, men virker ikke som det er luft i systemet. Full fart i kranene uten spytting. Hører en hvesende lyd fra pumpa så lenge den går og ikke kranene er åpne Sitér dette innlegget Link to post
Dufour72 Svart 26.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2014 Justeringsskrue ja..... Tror ikke det er noe sånt der. Fant ikke noen når jeg demonterte den. Ser heller ikke noe sånt i manualen. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 26.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2014 Mer vann i kjølsvinet enn vanlig? Eller så lekker pumpen, eksternt eller internt. Har omtrent samme pumpen. Tyst. Sitér dette innlegget Link to post
Dufour72 Svart 26.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2014 Tørt i kjølsvinet! Sitér dette innlegget Link to post
Normarco Svart 26.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2014 Takk, men virker ikke som det er luft i systemet. Full fart i kranene uten spytting. Hører en hvesende lyd fra pumpa så lenge den går og ikke kranene er åpne Jepp, helt riktig, men vil tro det ikke kommer trykk ut av kranen, bare hold tommelen for så skal du se. Samme som hos meg, lyd i krana men det er ikke hveselyd fra trykket men fra tørr pumpe. Bruk 30 sekunder på å skru opp søangeklemmen så skal du nok se at pumpen tar vann[emoji1] Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic Svart 27.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2014 Kan være trykkbryteren som er gåen. Dette har skjedd meg flere ganger. Sitér dette innlegget Link to post
Dufour72 Svart 27.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2014 For meg virker det som det er masse trykk. Dersom jeg ikke stopper pumpa på bryterpanelet, har jeg opplevd at trykket førte til at en slange løsnet i en kobling... Trykkbryter? Hvor finner jeg den? Se vedlagt "Exploded view" Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 27.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2014 Samme problem har jeg. Tror trykkbryter er gåen. Antar man må kjøpe ny pumpe men vet ikke. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Normarco Svart 27.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2014 For meg virker det som det er masse trykk. Dersom jeg ikke stopper pumpa på bryterpanelet, har jeg opplevd at trykket førte til at en slange løsnet i en kobling... Trykkbryter? Hvor finner jeg den? Se vedlagt "Exploded view" Ahh, misforsto opprinnelsen helt. Du har trykk og vann i kranene! Da vil jeg tro trykkbryter. Beklager så meget[emoji16] Sitér dette innlegget Link to post
Dufour72 Svart 27.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2014 Da går vi for trykkbryteren:) Tusen takk for god hjelp alle sammen!! Sitér dette innlegget Link to post
Dufour72 Svart 27.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2014 Hifo: I manualen til min pumpe er det ihvertfall oppgitt artikkelnummer til de ulike delene. Må nok kjøpe det øvre huset med trykkbryteren, men regner med det blir rimeligere enn å bytte hele pumpa... Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 27.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2014 Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
ebonita Svart 27.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2014 (redigert) En sensor styrd pump, är en varvtals styrd /behovs styrd/ pump. Då finns ingen tryckströmbrytare utan en trycksensor som styr varvtalet på pumpmotorn. Om det går att reparera vet jag inte, men det är såklart en förutsättning att man låter pumpen lufta sig först. Prova att låta den gå en stund med alla kranar öppna. Att sådana pumpar 'surrar' beror på att elektroniken jobbar. Redigert 27.Juni.2014 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.