Jump to content

Kjøpe Peugeot-diesel (Hanto 24), hvordan sjekke motoren?

Kallethekid

Recommended Posts

Dette er vel strengt tatt hverken VP eller Peugeot, derimot er det en Indenor som dessverre har et noget frynsete rykte.. Mulig motoren var god med rett bruk i hin og hårde dager, men den er gammel (rundt 30år) og en vet ikke hvordan den er blitt brukt. .Så jeg hadde lagt inn i budsjettet mulig motorbytte

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Hei igjen, takk for svar. Det skal sies at Peugeot er tredjehåndsopplysninger... Selgeren fortalte min venn som fortalte meg at motoren er Peugeot. Kan godt være en Peugeotblokk som er Marinisert og solgt under annet navn. Har lest litt om MD21 her inne og hvis jeg tolker disse passe riktig kan disse vare lenge hvis man lar de blir varme før belastning og ikke presser de for hardt?

Det er en Indenor blokk, som er solgt under flere navn... ble blant annet benyttet av Peugeot og Citroen og en drøss andre fabrikanter..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

Vist man skal dra dette litt mot bilmotorbransjen så betegnes vell Peugeot dieselmotorene som en av verdens beste motorer. Det er vell mange av oss som bandlyser bilmerket, men motorer er de best på, selv i min nye BMW så står det en Peugeot motor. Men som båtmotorer så har jeg ikke peiling... :nonod:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

selv i min nye BMW så står det en Peugeot motor.

kan jo bli forvirret av mindre, så BMW kjøper fra Peugeot samtidig som at de leverer til Yanmar?

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Det er vel snarer PSA som selger motorer til mange andre, PSA er benyttet i mange biler i dag og de lager et stort antall motorer og typer.. BMW er også med her..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...