Jump to content

Coronet-tråden. For de som liker gammel dansk.

Slangemannen

Recommended Posts

Mye flott av Coronet. Jeg hadde en 32 DeepSea i noen år:

bilde

Meget godt skrog, går fint i sjøen praktisk talt uten planingsterskel. Står en del om min her: http://www.sveinha.com/j3/index.php/bater/kamelia

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Har bare 1 motor på min. ad41b 200 hk. litt for lite så på henteturen pga varmgang fikk jeg den ikke i plan og dro av 200 liter diesel og dytta hele fjorden fra Strømtangen til Sandvika. Det ble vel utstedt tsunamivarsel fra Oscarsborg til Aker Brygge den dagen :-) Turen gikk fra Grimsøy i Skjebergkilen til Sandvika Bærum. Men den gikk uten noen andre feil hele turen i det beste været vi har hatt denne sommeren.

• 3 uker senere...

Jeg har en uidentifisert båt som jeg faktisk tror kan være en av konseptbåtene som ble brukt for å markedsføre Coronet i USA.

bilde

bilde

Noen som drar kjensel på dette unikumet? Hele båten er bygget i mahogny/plywood. Volvo Penta 100 (tror jeg).

• 4 måneder senere...

Har bare 1 motor på min. ad41b 200 hk. litt for lite så på henteturen pga varmgang fikk jeg den ikke i plan og dro av 200 liter diesel og dytta hele fjorden fra Strømtangen til Sandvika. Det ble vel utstedt tsunamivarsel fra Oscarsborg til Aker Brygge den dagen :-) Turen gikk fra Grimsøy i Skjebergkilen til Sandvika Bærum. Men den gikk uten noen andre feil hele turen i det beste været vi har hatt denne sommeren.

Gikk det ikke an å gå i "deplasementfart", dvs. ca 7-8 knop? :giggle:

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...