erikgr92 Startet 27.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 27.Juni.2014 Hei jeg kjøpte en brukt morgan 16 fots båt med 50 hk (fire takter) her om dagen. Jeg er helt ny med båt og har ikke mye peiling. Motoren starter fint. Men når jeg begynner å gi på så stagnerer motoren som om den ikke vil yte maks. Prøvde og tilte motoren i alle mulige posisjoner men den ville ikke komme opp. Uten at jeg gjør noen nye endringer så virker det plutselig. Men det virker som om den går litt ujevn eller hakkete. Er det noen som vet hva dette kan være? Takker på forhånd for alle svar :) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 27.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2014 min første innskytelse: bensintilførsel kan være gammel bensin, grums i filtre/tilførsel Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
erikgr92 Svart 29.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2014 Tusen takk for svar. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 29.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2014 Kan være bryteren som indikerer at den står i fri. Du får ikke mer enn 3000 rpm i fri. Se under motordekselet og se hva som beveger seg når du setter den i gir så finner du nok bryteren også. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
erikgr92 Svart 29.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2014 Okei. Men hvis den hadde vært i fri ville den vel ikke gått fremover? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 29.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2014 gearet er i forover men denne bryteren kan være kaputt og fortelle cdi-boksen at motoren står i fri Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
erikgr92 Svart 29.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2014 Okei da skal jeg se på det også når jeg får mulighet. Tusen takk for hjelp og hyggelige svar! Sitér dette innlegget Link to post
ultra1 Svart 29.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2014 Bytt plugga Sitér dette innlegget Link to post
erikgr92 Svart 30.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2014 Glemte å fortelle at jeg byttet propell, ser at jeg har satt på en propell med stigning 12, den som satt på tidligere hadde stigning 14. Kan dette ha innvirkning på mitt problem? Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 30.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2014 Har ikke noe m ed propellen å gjøre. ganske sikker på at du har bensintrøbbel. Forgassermotor? Da bør du ta av gasserne og ut med dyser og blåse reint med trykkluft. Ny slange til tank. (Ikke Biltema) Kan og være bensinpumpen på motor som suger falsk luft. Sjekk pakning. Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 30.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2014 Nei, forutsatt at propellen har blitt rett montert (at du har brukt de distanseskiver etc som stod på). Du får en god del høyere turtall når du har gått ned 2 tommer på stigningen. Eller burde fått Regner med denne Suzukien har direkteinnsprøytning? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 30.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2014 Ny slange til tank. (Ikke Biltema) Biltema har mye som er helt ok , men bensinslangene er ikke av de tingene. Koblinger som lekker osv. Ligg unna Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Søringen Svart 30.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2014 Begynn feilsøking med å tømme bensintank helt for gammel bensin (og sikkert kondens, "gugge" og annen gammal moro ). Fyll på litt ny bensin, skyll rundt og tøm tank helt. Fyll opp med fersk bensin. Det er sikkert et bensinfilter et sted på siden av motoren, evt bak i tankrom. Tøm dette også, evt bytt hvis "skru-på-av-metall-typen". Ta en test-tur, og sjekk om endringer. Pluggskifte kan sikkert være lurt også, hvis du ikke kjenner til når disse ble byttet sist. Hvilken årsmodell er motoren? Sitér dette innlegget Link to post
erikgr92 Svart 30.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2014 Det er en Suzuki 50hk fire takter påhengsmotor fra 2005. Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 1.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2014 Da er det en innsprøytningsmotor, ikke forgassere. Ville tatt en telefon til et Suzuki-verksted og hørt om de har vært borti lignende tilfeller tidligere. Men ville gjort slik som jeg skrev tidligere okke som. Selv om det kan være et elektro / innsprøytningsrelatert problem. Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 1.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2014 https://baatplassen.no/i/topic/105395-suzuki-df70-fusker-og-stopper-feilsoekingstips/page-3? En med Suzuki 70 hk som har liknende problem som du beskriver. Du kan jo lese gjennom og se om du blir noe klokere... Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 1.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2014 Er du sikker på at det ikke er turtallsperra som slår inn pga for lett propell? Sitér dette innlegget Link to post
erikgr92 Svart 1.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2014 Kan jo hende at det er det. Men er det ikke da merkelig at den plutselig går? Tar meg en tur ut til båten i morgen for å prøve noen av tipsene dere! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.