Gerhard
dennrick skrev for 11 timer siden:Hva tenker dere som snudde idag med motorbåt ( @Gerhard) om bølgehøyden?
Jeg regnet med at det var litt mye for meg, men jeg hadde mulighet til å sette igjen mannskapet på en hytte og de kunne bli med en bil senere, så da kunne jeg kjenne litt på hvor grensen går for meg.
Jeg prøvde i 19 -22 knop, og det gikk bra i begynnelsen, men når jeg kom utenfor Langesund ble det for mye sjø til å holde god fart. Jeg kunne fortsette i 7 - 10 knop, men da blir det for lang tid i mye sjø synes jeg.
Det er jo problemet med Rakke, synes jeg; ikke at det nødvendigvis alltid er så mye sjø, men at det er mer eller mindre åpent fra Langesund til Tønsberg tønne. Det blir lenge hvis man må holde lav fart.
Jeg synes det er vanskelig å si noe om bølgehøyde, med det var sånn at det dukket opp ting på gulvet som hadde vært i et låst skap. Og når jeg kikket på skapet så var det låst igjen.
Jeg hadde heller ikke et stort behov for å krysse nå, for jeg hadde en god plan B. I steden for å kjempe meg igjennom stormen og få et par dager regn, så ble jeg med bilen hjem og så fortsetter vi på onsdag når regnet og vinden har gitt seg.
Gerhard