Pequod
Etter en uke på fjellet(!) er jeg i morgen klar for avgang etter morgenvakta. Drar vel avgårde i 16-tiden og satser på å komme meg ut av Drøbaksundet, så kanskje det blir Horten eller Åsgårdsstrand? Har lyst å komme meg litt lenger ut enn til Oscarsborg...
Har en morgenvakt som skal tas fra båten onsdag, deretter er det kun ferie fram til den 20. Men det kan hende det blir noe lenger. Jeg skal jo tilbake både fordi jeg skal være på jobb, men også fordi jeg skal være papegøyebarnevakt for eks-rederinnen i ni dager.
Men nå kan det se ut som om landet hun skal reise til blir rødlistet av Norge, og hvis det forblir det, så går turen hennes i vasken. Siden jeg skal ha tre nattvakter og deretter fem dager fri/avspasering, så har jeg jo da kanskje mulighet til å forlenge turen med en drøy uke... Stygt å si det, men jeg håper nesten at turen hennes går i vasken, for å være helt ærlig! Er jeg slem nå?
Velvel, hvis det fortsatt er grønt eller mye tyder på at det blir grønt igjen, så kommer jeg selvsagt til å snu slik at jeg er tilbake tidsnok, jeg har jo regnet med det og holder selvsagt løftet mitt, men jeg blir ikke lei meg om jeg får noen dager ekstra på sjøen, det må jeg innrømme!
Regner vel med at det ikke blir noen store problemer med å få plass i en eller annen havn på denne turen, nå roer det seg vel litt ned. Vet ikke hvor langt jeg kommer, men regner vel med at jeg kommer meg ned til Sørlandet uansett om turen blir forlenget eller ikke.
Ser jo på webkameraene at mange havner fremdeles er ganske fulle selv på en mandag, og med været som er meldt, så blir det vel mange til helga også. Men denne gangen kan jeg godt legge meg andre steder enn i gjestehavner også.