Jump to content

Edit History

dennrick

dennrick

@Dreuf Jeg gikk inn inn på hjemmesidene til Arendal Havn: https://arendalhavn.no/ og fikk ordnet det der. Er visst ikke mulig å booke på innsiden, så det blir skvulpete med mindre vi ankommer tidlig og finner plass der selv (på innsiden altså).

Innom Kragerø idag via Kreppa for å handle og fylle vann, og hadde vi fått plass, så hadde vi nok blitt. Veldig fullt. Dro videre gjennom Portør, og vi holdt ikke lenge i rom sjø med bølger rett imot. Prøvde opp i 15 knop, men det smalt og bråket mye, og det kom en del vann over båten. Da ville mannskapet snu, så det gjorde vi. Litt vrient å legge til i ukjent farvann i Portør med så mye vind, så vi tok en avstikker inn i fjorden nord for Portør og fant en longsideplass på Furuholmen v/Kjeholmen.

Jeg spådde vel (på en annen tråd) før ferien at vår grense nok var 1m signifikant imot. Barentswatch har ca 0.8m signifikant nå, så da tippet jeg ikke ikke så feil unna. I medsjø er det null stress med den høyden for mannskapet. Det gikk også en mindre båt videre, så noen er nok mer sjøsterke enn oss.:smiley:

Det ser bedre ut på formiddagen imorgen.

dennrick

dennrick

@Dreuf Jeg gikk inn inn på hjemmesidene til Arendal Havn: https://arendalhavn.no/ og fikk ordnet det der. Er visst ikke mulig å booke på innsiden, så det blir skvulpete med mindre vi ankommer tidlig og finner plass der selv (på innsiden altså).

Innom Kragerø idag via Kreppa for å handle og fylle vann, og hadde vi fått plass, så hadde vi nok blitt. Veldig fullt. Dro videre gjennom Portør, og vi holdt ikke lenge i rom sjø med bølger rett imot. Prøvde opp i 15 knop, men det smalt og bråket mye, og det kom en del vann over båten. Da ville mannskapet snu, så det gjorde vi. Litt vrient å legge til i ukjent farvann i Portør med så mye vind, så vi tok en avstikker inn i fjorden nord for Portør og fant en longsideplass på Furuholmen v/Kjeholmen.

Jeg spådde vel (på en annen tråd) før ferien at vår grense nok var 1m signifikant imot. Barentswatch har ca 0.8m signifikant nå, så da jeg ikke så langt unna. I medsjø er det null stress med den høyden for mannskapet. Det gikk også en mindre båt videre, så noen er nok mer sjøsterke enn oss.:smiley:

• Create New...