Jump to content

Status østlandet/Sørlandet


MaSa

Recommended Posts

Kjørte fra Grimstad i tre tiden og opp til Langesund, forsåvidt gode forhold med vinden mer eller mindre rett i hekken.

Tenkte minste jenta skulle få bade litt, så bestemte oss for badelandet i Langesund, til og med egen brygge rett nedenfor hotellet.

Gikk bli og fornøyd opp for å betale, da kom sjokket:-(

600 kr frem til kl 12.00 neste dag, på toppen av det hele værken strøm eller vann. SYKT spør du meg, hadde hvert billigere med taxi tur retur fra gjestehavna, men nå ligger vi nå engang her.

Mvh Terje som skal ta den dyreste morgen dukkert noengang.:-(

:-)

Link to post
Share on other sites

Kjørte fra Lyngør og er innaskjærs i Kragerø nå. Rimelig ruskete utpå der.. bølgene skrått inn om styrbord baug. kjørte sammen 2 seilbåter til Risør og dro inn der for litt hvile. Og videre sammen en Baltic og 3 seilbåter før jeg svingte inn til Portør. Planen er Sandefjord. Så nå står Langesundsfjorden og Rakke for tur. Ser det er lysere lengre nord og det er jo bra.

Link to post
Share on other sites

Kjørte fra Lyngør og er innaskjærs i Kragerø nå. Rimelig ruskete utpå der.. bølgene skrått inn om styrbord baug. kjørte sammen 2 seilbåter til Risør og dro inn der for litt hvile. Og videre sammen en Baltic og 3 seilbåter før jeg svingte inn til Portør. Planen er Sandefjord. Så nå står Langesundsfjorden og Rakke for tur. Ser det er lysere lengre nord og det er jo bra.

Link to post
Share on other sites

Kjørte fra Grimstad i tre tiden og opp til Langesund, forsåvidt gode forhold med vinden mer eller mindre rett i hekken.

Tenkte minste jenta skulle få bade litt, så bestemte oss for badelandet i Langesund, til og med egen brygge rett nedenfor hotellet.Dette er prisene som gjelder.  Dette er prisene som gjelder.  

Gikk bli og fornøyd opp for å betale, da kom sjokket:-(

600 kr frem til kl 12.00 neste dag, på toppen av det hele værken strøm eller vann. SYKT spør du meg, hadde hvert billigere med taxi tur retur fra gjestehavna, men nå ligger vi nå engang her.

Mvh Terje som skal ta den dyreste morgen dukkert noengang.:-(

:-)

Merkelig politikk fin spasertur fra Langesund.

Dette er prisene som gjelder.  

     Dersom man betaler i badeparken, så koster det kr. 30 pr. time på brygga, maks 6 timer.

         Dersom man overnatter på hotellet koster det kr. 200 pr. døgn frem til kl. 1200 avreisedagen.

    Kun båtplass: døgnpris på kr. 600.

    Noen timer, startpris kr. 100, deretter kr. 50 pr time.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Så landet vi i Stavern, hyggelig sted så langt jeg kan se fra båten. Fortsatt godt med plasser ledig.

bilde

Velkommen inn ? Så du kom tidligere i dag. I går var det ganske bra med svell her inne, betydelig roligere forhold nå.

Vi har vurdert å dra opp mot Tønsberg, men ser ut som klokka går fra oss. I morgen er det jo meldt massivt regnvær så blir vel kanskje ikke

til at vi drar før torsdag morgen.

Link to post
Share on other sites

I dag dro vi til åros feriesenter for å se hvordan det er.. Fin plass med masse leker og fine områder! Dessverre er det høstvær og kalt..

 

bilde

Dessverre kjører vi denne båten;)

bilde

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Om man ligger ved flytebrygga bildet er tatt fra, så blir det svell ved syd-sydvestlige vinder. Om man legger seg inn foran Losen(det råde bygget ved bildet) så slipper man mye av svellet, men man mister også sola tidlig på kvelden og man må bruke dregg. Alternativet kan være moloen utenfor bildet til venstre, men da må man tåle 4 båter i bredden om det skulle bli mye båt.

Benytter også muligheten til å igjen rose den nye havnevakta i Stavern igjen, hun er helt rå på godt humør og høyt servicenivå !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Dro fra Kragerøskjærgården i dag til Vestfold.

Vinden må ha dreid da det var urolig sjø fra flere retninger. Spesielt over langesundsfjorden. Hadde glemt at jeg hadde en boksbrus på bordet som resulterte i mye søl.

Ble bedre når vi kom lengrere nord.

Så det var en uheldig Storebro som ble slept mellom to redningsskøyter mot Tønsberg.

Har nå ankommet Bolærne og blir nok her i natt.

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Link to post
Share on other sites

Hvordan er det med plasser i Stavern, vurderer en tur dit nå..

Mvh Terje

Det er relativt bra belegg. Det går å presse seg inn foran Losen. Ligger tre-fire båter med litt vel god avstand i mellom seg der.

Ellers blir det longsiden utenpå noen på en av flytebryggene eller steinpiren.

 

Har du nr til havneverten?

Redigert av diaX (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takk for det diaX!

 

Begynner å bli fullt her nå og vi vurderer også kino mot regnværet i morgen og så muligens opp mot Tønsberg på torsdag.

Buss 01 har jeg fått vite om man skal på Bølgen Kino i Larvik.. Vi sikter oss nok inn mot Minions 3D kl 17.30 i morgen selv. Har to jenter på 6 og 8 år så detblir nok velkomment. Får finne ut om det går en buss tilbake bare. ☺ Vi tenker også Tønsberg/Vallø/Bolærne sånn cirka på torsdag, og deretter

over til Engelsviken/Hankø og videre inn østover Hvaler. Holder til i Halden så ferien nærmer seg dessverre snart slutten. Hadde et håp om å krysse direkte

fra Lyngør til Grebbestads-området i går og bruke de siste feriedagene på svensk side, men det ble for ubehagelig så vi endret kurs mot Stavern.

Link to post
Share on other sites

Rimelig trangt om plassen i Stavern, ble heldigvis tatt godt i mot av greie folk i en Prinsesse 42 fra Trondheim, så ligger som nr 3 fra brygga.

Mvh Terje

Det var du som hadde kommet ja. ☺ Tenkte det når jeg så båten. Har nettopp vært ute og gått tur til minnesmerket for falne sjømenn.

Godt for BingoBonzo innerst at det er vestlig vindretning i dag da ? I går presset det rimelig hardt på den brygga.

Link to post
Share on other sites

Merkelig politikk fin spasertur fra Langesund.

Dette er prisene som gjelder.

Dersom man betaler i badeparken, så koster det kr. 30 pr. time på brygga, maks 6 timer.

Dersom man overnatter på hotellet koster det kr. 200 pr. døgn frem til kl. 1200 avreisedagen.

Kun båtplass: døgnpris på kr. 600.

Noen timer, startpris kr. 100, deretter kr. 50 pr time.

Da var det ikke jeg som leste feil!

Jeg klaget på Facebook siden til Badeparken !

 

Det er flaut og se, og med den prisen så er anlegget omtrent bortkastet for tviler Sterkt på st det blir brukt mye !

 

Prisen sier heller at båtturister vil vi ikke ha!

 

Se til Sørlandet feriesenter og åros feriesenter !

 

Mye bedre steder.

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

Om man legger seg inn foran Losen(det råde bygget ved bildet)

 

Benytter også muligheten til å igjen rose den nye havnevakta i Stavern igjen, hun er helt rå på godt humør og høyt servicenivå !

Hun er veldig koselig og flink. Siden vi hadde med oss tre barn ifjor, så minnet hun oss på at Losen også er et discotek i helgene. To uker før hadde samboeren og jeg lagt oss alene omtrent helt innerst, og hele køen med festglade ungdom var rett ved siden av båten ifra 23 til stengetid, samt at de friskeste deltakerne også var nede på badeplattformen ved et par anledninger. Redigert av dennrick (see edit history)

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

Det var du som hadde kommet ja. ☺ Tenkte det når jeg så båten. Har nettopp vært ute og gått tur til minnesmerket for falne sjømenn.

Godt for BingoBonzo innerst at det er vestlig vindretning i dag da ? I går presset det rimelig hardt på den brygga.

BingoBonzo, er det bavariaen innerst?

Går fint nå, men hadde nok ikke lagt meg som båt nr tre med vind som i går, da ble det ligge større båten innerst isåfall..?

Du som ligger foran losen med en helt hvit GM tro.?

Mvh Terje

Link to post
Share on other sites

Det var du som hadde kommet ja. ☺ Tenkte det når jeg så båten. Har nettopp vært ute og gått tur til minnesmerket for falne sjømenn.

Godt for BingoBonzo innerst at det er vestlig vindretning i dag da ? I går presset det rimelig hardt på den brygga.

BingoBonzo, er det bavariaen innerst?

Går fint nå, men hadde nok ikke lagt meg som båt nr tre med vind som i går, da ble det ligge større båten innerst isåfall..?

Du som ligger foran losen med en helt hvit GM tro.?

Mvh Terje

Link to post
Share on other sites

Jepp, det er meg som ligger innerst ?

 

Vindretningen er jo helt grei, ikke noe stress, har ligget innerst på Koster med 4 stk 12tonns seilbåter på utsiden med feil vind. Gikk bra det også da samtlige kastet et spring i land.

Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her

Joda 370 Sport - Solgt

Nor-Dan Searider 820W - Solgt

Bavaria 34 Sport HT - Solgt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...