Jump to content

Status østlandet/Sørlandet


MaSa

Recommended Posts

Som forventet BingoBonzo. Jeg ble litt nyfiken på grunn av alt det ekstrautstyret som var nevnt i annonsen, virket som noe som var ment å vare en stund. Er selv en taper som har blitt tvunget over fra 34-foter til hytte og hyttebåt på grunn av noen dårlige og vindfulle somre i perioden 2009 til 2011 - av familiens tre jenter.

Ja, alt er ment å vare, liker at alt er på stell og har brukt vinterene på å oppgradere til ting som jeg liker/trenger/synes er kult.. ?

 

Jeg kan godt ha båten flere sesonger, men klinker til hvis rette kjøper møter opp ?

Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her

Joda 370 Sport - Solgt

Nor-Dan Searider 820W - Solgt

Bavaria 34 Sport HT - Solgt

Link to post
Share on other sites

Innselingen, sett vestover, til Stauper, holmen Bikkja i bakgrunnen.

bilde

 

Bare vær obs på den grunna som ligger  ca. midt i sundet der rett ut for det fine 5 meters "hoppefjellet".

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Sitter å spiser Pizzabuffet på åros feriesenter nå:) enormt varmt i solveggen! Deilig med en varm sommerdag i år også:)

 

Skal overnatte i båten så et spent på temperaturen. Har ikke varme ombord. Men mange dyner;)

 

De tar seg godt betalt her da! Utenom det er det jo veldig deilig;)

 

bilde

bilde

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Horten gjestehavn. Ligger longside mot land innerst i havna. Fortsatt noen ledige plasser. Kom fra Sykehusbrygga hvor det var fullt. Arrangemen t?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Deilig og fredelig i Lillesand i kveld med god plass til flere både på langs og på tvers i havna! Princessearmaden fra Vestlandet har reist hjem, og det ser det nesten ut som Østlendingene har gjort også.

Jepp, snart bare meg igjen i distriktet, dette blir bra!

Link to post
Share on other sites

Her på åros er det rimelig fult i havna. Ingen ligger utenpå riktignok men ligger båter langs hele brygga.. Vi er desidert minst ser det ut til;)

bilde

Veldig bra og rask wifi på åros;)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

bilde

Mange fine blomsteroppsatser på torget i Horten

Redigert av REM (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Horten gjestehavn. Ligger longside mot land innerst i havna. Fortsatt noen ledige plasser. Kom fra Sykehusbrygga hvor det var fullt. Arrangemen t?

Det er kanalrock i helgen, http://www.kanalrock.no

 

Tror jeg så båten din på vei med bilen forbi gjestehavna, Fairline med beige kalesje?

 

Vi la igjen båten i Solviken forrige helg etter 2,5 forblåste uker på svenskekysten. Har vært hjemme i hovedstaden og jobbet en uke og hatt unger på Norway cup. Tilbake i båten igjen i kveld. Flott kveld, vindstille og lyden fra Kanalrocken bærer godt (akkurat nå spiller gutta som er igjen av Jokke og Valentinerne). Stikker nok ut til Verdens ende i morgen tidlig. Litt kjipt med varsel om sørvestlig kuling i morgen kveld, men, men.

Link to post
Share on other sites

bilde

Alltid koselige Sandspollen. Båter siger inn og vi har den frihet å ligge på svai å følge med på de som kommer og går. Med noe godt i glasset selvsagt.

Prøver det, jeg også. Dette må være første gang jeg har ankommet Sandspollen før det er blitt mørkt :-)

 

Hm, mye støy og bråk, og naboen vår klaget litt på at vi ligger for nært. Tror faktisk jeg foretrekker å komme inn som siste båt :-)

Link to post
Share on other sites

Tok meg en glanerunde mellom øyene i Asker og Bærum for som en belønning for de siste dagers polering og voksing.

 

Tydelig at mange er tilbake fra ferie da det var godt med båter i Middagsbukta igjen.

Blåste relativt friskt utenfor, men for S og SV vinder er dette stedet lunt og fint :-)

 

bilde

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Full havn og mye SV vind i Sandesund på Hvasser. Men koselig likevel. Ble litt imponert over "båtnaboen". Liten tre seilbåt på ca 25 fot med et ungt par som kom seilende fra Tyskland.. Påhengsmotoren hadde tatt kvelden men fyren var like bli og skrudde og koste seg. Ikke strøm eller noe om bord.

Link to post
Share on other sites

Fint på Verdens ende. Kuling fra sørvest, men ligger fint og lunt bak moloen. Har sågar testet badevannet, slett ikke verst (18 iflg naboen). Har blitt utrolig fint her ute etter oppgraderingene. Bare synd at "restauranten" ikke kan tilby en ordentlig meny og stenger kl 20. Typisk norsk. Her har vi mye å lære av svenskene

Link to post
Share on other sites

Ligger i Lillesand og hviler ut, etter en fight: 2 yanmar mot 1 yanmar, fra Skagen til Lillesand!

Gjett hvem som vant?

 

Ps! Gunga Din har ikke lov å gjette,siden fyren er et levende leksikon!

 

tenkte på det etterpå.....går det ikke å få en Regina med en riktig motor ?? :giggle:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Det er også en Bav i havna, som har egen konkurranse: "finn lekkasjen". Det er ikke lov å begynne å kappe i innerlineren....

 

:lol:

 

seilte om en Bav ett eller annet 42-44 fot idag......det blev panikk ombord de trekte o rykkte i alle snøren ombord.....

 

burde ikke vare mulig med GD med ett LYS på 1,09..... :confused:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...