MarexSuncab_FD Startet 28.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 28.Juni.2014 Hei, Har to slike kasseregulator som jeg bruker til å styre gass og choke på min Marna motor: 480_5HK_H_Kasseregulering_thumb.JPG Mutteren til venstre på bildet har en "talgpakning" eller noe tilsvarende inni, slik at når jeg skrur på mutteren så får jeg større motstand når jeg drar hendelen til meg. Men inni mutteren som styrer gassen, mangler denne pakningen. Det er dermen ingen motstand - noe som resulterer i at hendelen ikke står av seg selv (jeg blir nødt til å holde den på plass under kjøring). Er det noen som vet hva jeg kan bruke? Takpakning til å bruke ved propellaksling er jo alt for stor. Den jeg er på jakt etter er skolisseaktig i størrelse Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 28.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2014 Prøv med Rørlegger hamp ! Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Bernt Svart 28.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2014 eller oringer Sitér dette innlegget Link to post
MarexSuncab_FD Svart 29.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2014 Takk for gore tips, jet vil prøve forslagene og gi tilbakemelding :) Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 29.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2014 Hvorfor ikke fortsatt bruke talgpakning, eller tilsvarende innsatt med et grafittstoff? Disse leveres i alle mulige størrelser fra ca 1mm i firkant og oppover ... Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
MarexSuncab_FD Svart 29.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2014 Det skulle jeg gjerne ha brukt, men får ikke fatt i det i Bergen... Har prøvd de fleste båtbutikker Sitér dette innlegget Link to post
Janniz Svart 29.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2014 Finn en butikk som driver med industrivarer...type Tess...før i verden var det flere produsenter av denne varen...den.som renner meg i hu nå er engelske Chesterton. Lykke til! Mvh Janniz. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 29.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2014 (redigert) Disse har det garantert: Vestpak og det finnes sikkert mange andre i samme bransjen. Lykke til i alle fall! Tilføyd: f.eks denne typen Redigert 29.Juni.2014 av Poseidon (see edit history) Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Folk I Båt Svart 29.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2014 Alle maskinforretninger leverer dette. Bl. a Proffpartnerkjeden. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.