Bitteliten Startet 29.Juni.2014 Del på Facebook Startet 29.Juni.2014 Om været er godt legges turen først til sørlandet i år. Er ikke så godt kjent, og er interessert i gode uthavner mellom Kragerø og Søgne. De stedene jeg husker fra barndommen av er Stråholmen og NyHellesund, men det finnes sikkert noe mellom der også :-) Havneguiden har jeg, men jeg synes vel ikke de gir mest informasjon. Båten stikker 1,5 m dypt og har godt vindfang med sine 42 fot og 4,6 m høy. Longside langs fjell, hekkanker og svai funker greit. Tips motts med takk :-) Sitér dette innlegget Link to post
lavan Svart 29.Juni.2014 Del på Facebook Svart 29.Juni.2014 (redigert) i kr.sands området vil jeg si at stokken og stokksundet er en fin plass med brygger sandstrand og litt turstier,kan til tider være litt mye folk. Nåløyet er jo veldig fint og skjermet med en liten strand for de minste.østre randøya ,her er det fine turstier og flott nytt bryggeanlegg,dvergsøya er å en flott plass med brygger turstier og sandstrand til de minste. litt nærmere byen så har du jo Bragdøya ,her er det veldig fint med brygger stor strand, kiosk,nok av turstier og kystlaget http://bragdoya.ning.com/ Du har å kjerkesundet som ligger mellom Sjursøya og Prestøya her ligger du helt i led for været,dog noe usikker mtp dybde . Redigert 29.Juni.2014 av gentron (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 29.Juni.2014 Del på Facebook Svart 29.Juni.2014 Det er ganske fullt av de plassene Bitteliten. Du må jo innom Lyngør. Å da har du nautholmsund. Deretter kommer sandøya med klå holmene. Etter det Kalvesund. Så har du hovekilen ved Arendal. Merdø er koselig å besøke. Nidelva er bra. Du må gå inn fra Sør.Vippabroa er for lav for deg. Ta gjerne kontakt for mer utfyllende ang Arendals bassenget fra Lyngør til Arendal Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Mouche Svart 29.Juni.2014 Del på Facebook Svart 29.Juni.2014 I Kragerøs skjærgård vil jeg nevne både Østre og Vestre Rauane samt Skratta som ligger like ved Østre Rauane. Fantastiske godværshavner/områder hvor du også kan finne plasser for deg selv og ligge longside. Med lettbåt er det lurt å rekognosere litt for sjøen er full av overraskelser les; skjær, men greit å komme til også med 1,5 meter dypgående og litt størrelse på båten! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
sap_2000 Svart 29.Juni.2014 Del på Facebook Svart 29.Juni.2014 Her er det for mange godbiter til nevne alle i én post, så begynner i kragerøskjærgården hvor Langøykilen og Scweigårdholmen er favorittene. Og selvfølgelig Jomfruland. :-) Kan komme med et par kartskisser om et øyeblikk. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bodvar Svart 29.Juni.2014 Del på Facebook Svart 29.Juni.2014 Nilen i Blindleia er et fint sted. Hestholmbukta rett utenfor Lillesand kan og anbefales. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 29.Juni.2014 Del på Facebook Svart 29.Juni.2014 Først Langøykilen. Innseilingen er fra øst. Ser guffent ut på kartet, men er det ikke i praksis. Spes ikke fra en flybridge hvor man har full oversikt. Liker å ligge i de to innerste bassengene. Mange fine steder å ligge med nesa mot land samt endel steder egnet for longside. Dybden i bassengene er 2-2,5 meter og det går helt fint med IPS båt om du ikke går lang inn i innerste bassenget. Utløpet mot øst og de andre små sundene kan utforskes med jolla. Dette var mitt jolleparadis nummer en som sneip. Inn det første innløpet rundt den lille holmen. Så inn i det nordligste bassenget. Her holder man seg intil øya på sb side i sundet. Nb. Det er en liten tunge som stukker ut fra øya på din sb side rett før sundet begynner helt i høyre i bildet. Den er nesten paralell med sundet Scweigårdsholmen Her er det mange fine steder mellom sundene man kan ligge longside. Mye sandbunn, lyst og trivelig. Med god utkikk på baug og fra Fly kan man liste seg inn på de trangeste steder. Var ikke innom her i fjor, så ingen bilder på padda dessverre. Tar du en kikk i tråden min fra slutten av Juni i fjor, ligger det mange bilder, beskrivelser, track og kartutsnitt der fra sørlandskysten helt ned til lindesnes. God tur :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 29.Juni.2014 Del på Facebook Svart 29.Juni.2014 Urettferdig SAP. Du kan Sørlandet bedre enn oss lokale. :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 29.Juni.2014 Del på Facebook Svart 29.Juni.2014 (redigert) Masse flotte plasser her også i Vest-Agder https://baatplassen.no/i/forum/16-vest-agder/ Søgneskjærgården kart som Ingar har markert en del områder http://iotech.no/div/sjoekart_soegne.jpg Redigert 29.Juni.2014 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 29.Juni.2014 Del på Facebook Svart 29.Juni.2014 Nå drar du den vel en aning langt Bjørn ;-) mener å huske en trivelig arendalskar jeg pratet med som omtrent kjente hver stein ned til millimeternivå. Han hadde NW og nå en svær P. Kjenner du han mon tro ;-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
MaSa Svart 29.Juni.2014 Del på Facebook Svart 29.Juni.2014 fleste nevnt men i i ca rekkefølge fra langesund og sørover.Skolebuktaparadisbukta(jordbukta) disse to er på håøya.Andedammen Skutevikkilen Langøykilen Jomfruland Portør Breibukta perleporten finnøya sørlandet feriesenter Lyngør Furøya,Hestøya Sandvikene (flostaøya)hestholmane stokken Dette er plasser vi syntes alle er flotte iallefall Plasser vi skal innom i årets ferie også som starter om 2 uker :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
BjornLie Svart 30.Juni.2014 Del på Facebook Svart 30.Juni.2014 Forøvrig vil jeg hive meg på og komme med følgende anbefalinger.- Veaholmen - en øy nordvest for Håøya i Langssundsfjorden. Flere små viker på den øya med strand.- Svensvika - vik sydøst på Siktesøya i Langssundsfjorden. Fin liten strand innerst der.- Sildevika som Jan E. over nevnte. Ligger på Bjønneslandet syd for Krysstangen i Langssundsfjorden.I Kragerø skjærgården:- Skåtøy ved ved Eidkilen rett etter det østre utløpet. Fin liten strand hvor man også ligger trygt for alle vinder.- Skraata. Ingen sandstrand riktignok, men mange fine små viker blant holmene som er grunne og fine.Risør:- Finnøya. Flott plass med strand og flott for familier.Arendal:- Jerkholmen. Plass med strand som er et fint alternativ til Merdø.Lillesand:- Sokken på Ausøya med fin liten strand innerst. Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.