Jump to content

trimme 10-15 år gammal mercury 9,9?


Sonata 7

Recommended Posts

Jeg dessverre ikke helt sikker, men er redd det ikke er mulig å trimme 9,9 Mercury fra sent åttitall og nittitallet. 10-hesteren derimot kan trimmes til 15 Hk. Det som gjør at jeg er usikker er dette med alderen på motoren. Men jeg mener at Mercury i alle fall på 90-tallet fantes med 2 forskjellige motorblokker for hele spekteret av 2-taktsmotorer fra 6 til 15 Hk. En for 6, 8 og 9,9 Hk og en annen med større slagvolum for 10 og 15 Hk.

 

Dersom jeg husker rett er 9,9 maks det en får ut av den minste av disse motorene.

Link to post
Share on other sites

Jeg var litt borti en 9,9 Hk Mariner på slutten av 80-tallet, og mener at i hvert fall denne hadde samme blokka som Mariners 15-hester. Så i den grad "innholdet" i Mercury og Mariner var det samme, burde det være muligheter. Husker spesielt at den 9,9-hesteren jeg benyttet, gikk på et "ganske rolig" turtall på full fart, slik at det burde være mer å hente ved å øke maksturtallet. Ta en telefon til f.eks. Ravns Garage, så får du sikkert et fornuftig svar! http://www.ravns-garage.com/#

Link to post
Share on other sites

Jeg dessverre ikke helt sikker, men er redd det ikke er mulig å trimme 9,9 Mercury fra sent åttitall og nittitallet. 10-hesteren derimot kan trimmes til 15 Hk. Det som gjør at jeg er usikker er dette med alderen på motoren. Men jeg mener at Mercury i alle fall på 90-tallet fantes med 2 forskjellige motorblokker for hele spekteret av 2-taktsmotorer fra 6 til 15 Hk. En for 6, 8 og 9,9 Hk og en annen med større slagvolum for 10 og 15 Hk.

 

Dersom jeg husker rett er 9,9 maks det en får ut av den minste av disse motorene.

<{POST_SNAPBACK}>

Dette stemmer helt aldeles utmerket! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Trimming skulle vel egentlig ikke være noe problem, hvis en ønsker å bruke penger. Det eldste trikset i boka er å gi jernhaugen mer bensin, i riktig blandingsforhold med luft. En ny forgasser skulle vel gjøre susen, likeledes større sylindervolum. Men det er vel ikke akkurat økonomisk :lol::lol::lol:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...