Arnulf Refsnes Startet 29.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 29.Juni.2014 Jeg har en Yamaha 5 hk (5cmh 6e3k) 2007 modell som stopper etter et par minutt med fullt gasspådrag. På lite pådrag ser den ut til å kunne gå lenge uten problemer. Jeg får enkelt startet den igjen med bruk av choke, men da dør den etter ca 1 minutt igjen. Jeg har lest meg frem på dette forumet (som er glimrende!) at det sannsynligvis er rusk/vann i forgasseren. Så jeg tenkte å ta den ut å rense den. Men når jeg kikket på motoren virket det vanskelig å få løsnet alle boltene som holdt forgasseren. Er det noen som har tips? Må man ta av mange deksel el for å komme til? Det hele så litt klønete ut....... Har noen evt en link til en service manual? Jeg finner ikke noen på nett som er gratis. (litt skeptisk til å legge igjen kredittkort på de sidene som selger slike) Ellers andre tips? :-) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 29.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2014 for meg høres det da ut som at problemet er før forgasser, noe som begrenser bensinmengden som leveres til forgasseren. Er det ekstern eller intern tank? Hadde av forgasseren på min 4hk 2T som er temmelig lik , det som var mest fiklete mener jeg var å få av/på gasswiren Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
dante Svart 29.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2014 (redigert) Det skal være enkelt.. tar to minutter om man har gjort det en gang før. Ta av luftfilter og vipp av stag til choken, fjern gasswire, av med bensinslange, så løsner du de to skruene som holder forgasseren. Du trenger ikke å ta den ene helt av pga spor i øret til forgasseren på den ene siden. Så vrir du forgasseren ut litt på skrå. Har gjort det ørten ganger - helt til jeg satt inn et moped bensifilter kjøpt på biltema. Redigert 29.Juni.2014 av dante (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Arnulf Refsnes Svart 8.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2014 Takk for hjelpen! Det så ut som det var flere bolter som holdt forgasseren fast, men jeg så nok ikke godt nok. Nå er jeg offshore og får prøvd å ta den av når jeg kommer tilbake om ca 1 uke. Så er vel trikset å bare skrue forgasseren i deler og så koke den i sitronsyre og zalo? Ser ut som de fleste anbefaler det..? Fant forresten en servie manula her: http://www.afmotorscur.com/downloads/2stroke4HP-5HP.PDF Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 8.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2014 jeg hadde min av 2 ganger, første gang blåste jeg med trykkluft osv. Neste runde var i ultralydvasker - da ble det bra Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.