Jump to content

Har du erfaring med Sealine F37?

rodfre

Recommended Posts

Vi er på utkikk etter en båt med mer plass. Vi er to voksne og tre barn. Madammen har falt pladask for Sealine F37, noe som jeg forøvrig ikke har noe problem med:) Men, vi har kun sett den på bilder og trenger derfor litt innspill før vi evt reiser for å ta en kikk.

Det jeg gjerne vil ha innspill på er:

- er det romslige cabiner? Jeg er 191cm høy, vil det være et problem?

- størrelsen på uteplass på bakdekket?

- generell kvalitet?

- hvilke motoralternativ vil du anbefale for en ferielastet båt?

- hva ligger marsjfart på og hva er det totale forbruket for begge motorene pr nm/ time?

- kostbar å holde vedlike?

- gode løsninger og nok stuverom?

- ellers hva er pluss og minus?

Selv hadde jeg gått for en Nord West 390......hvis den hadde fast aksling. Er veldig betenkt til drev på så store og tunge båter. Sitter å ser litt på Viksund St Cruz også, men kommer stadig tilbake til Sealine...

Eier du en F37 eller har gjort det, kom med innspill!

Hei

Jeg har en Sealine F37. Dette er vår andre Sealine og om vi skulle byttet oppover så ville vår neste også blitt en Sealine. Dette pga løsninger både inne ute og oppe. Kunne vel vært noe flere stuverom i cabiner, men det må du nesten sjekke ut selv ved å være i en slik båt.

Vi har 2x260hk D4 og masjer på 22 tungt ferielastet. Fulle tanker og tung jolle på plattform.

Forbruk er gunstig, men har ikke målt da det ikke er av så stor interesse. Er ihvertfall noe annet enn å drifte Volvo 63P motorer, men alt er relativt.

Det med høyde må du nesten prøve ut selv. Ingen har sålangt klaget på vår til nå!

Vår båt ligger forøvrig på finn.no

Det er ihvertfall en båt å bli glad i. Teller det også.

Enkelt å serve, enkelt å komme til alle installasjoner osv.

Om du vil i sommer er du hjertelig velkommen til en prøvetur selv om det bare er for å se og prøve, samt vurdere.

Har ikke lagt så mye i det med salget i år, så mulig den er "ledig" neste år vettu.

Ring også om det er noe, det er bare hyggelig med BÅT prat generelt

Ha en fin sommer

Vi er på utkikk etter en båt med mer plass. Vi er to voksne og tre barn. Madammen har falt pladask for Sealine F37, noe som jeg forøvrig ikke har noe problem med:) Men, vi har kun sett den på bilder og trenger derfor litt innspill før vi evt reiser for å ta en kikk.

Det jeg gjerne vil ha innspill på er:

- er det romslige cabiner? Jeg er 191cm høy, vil det være et problem?

- størrelsen på uteplass på bakdekket?

- generell kvalitet?

- hvilke motoralternativ vil du anbefale for en ferielastet båt?

- hva ligger marsjfart på og hva er det totale forbruket for begge motorene pr nm/ time?

- kostbar å holde vedlike?

- gode løsninger og nok stuverom?

- ellers hva er pluss og minus?

Selv hadde jeg gått for en Nord West 390......hvis den hadde fast aksling. Er veldig betenkt til drev på så store og tunge båter. Sitter å ser litt på Viksund St Cruz også, men kommer stadig tilbake til Sealine...

Eier du en F37 eller har gjort det, kom med innspill!

hva slags sovearrangement ser du for deg med tre barn i en Sealine 37? Jeg er i samme sits som deg med barn på 8, 9 og 12 og ser at køya i midtkabinen i Windy'n vår begynner å bli snau, til tross for at den er 1,90 bred (dessuten bare et tidsspørsmål før eldstemann, jente, ikke synes det er like stas å dele køye med lillebrødrene). For øvrig liker jeg Sealinen godt, mange smarte løsninger. Enig med deg mht NW 390, veldig bra bekvemmeligheter under dekk, menn jeg er også litt skremt av drev på denne (selv om jeg har to drev i dag og aldri har hatt problemer). Ser at flere av 390'ene på finn har byttet eller totaloverhalt drev.

Det er nettopp alle drevbyttene som gjør meg skeptisk. Når det gjelder sovearrangement, så jeg for meg å bruke midtkabinen til barna, å så evt bruke salongen oppe når den eldste begynner å protestere. Synd den ikke har tre kabiner. Er det noen av dere som har NW390 som kan komme med innspill med tanke på drev?

Svoger hadde 2001 NW390 med KAD44 og DPE. Den hadde vært gjennom 3 drev frem til 2007. Kom vel på ca 90.000 hver gang.

Ikke vann eller ytre påvirkniger. Mare malt i filler innvendig.

Kjenner til en annen med KAD300 og DPG som også har vært gjennom noen drev.

DPH drevene på D6 holder mekanisk bedre, men også her er det utfordringer med kaviteringsskader på propeller, styresylindre, hydraulikkslanger som morkner opp og de andre utfordringene tidlige D-serier ofte har/ hadde.

Mvh. SAP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...