Wolfman Jack Startet 29.Juni.2014 Del på Facebook Startet 29.Juni.2014 Hei, har byttet til ny longblock i båten. Fått heist inn igjen motor. Når jeg nå skal justere inn motor sånn at jeg får tredd på plass alpha one drevet må jeg da ha spesialverktøyet til Mercruiser for å få sentrert den nøye nok eller finnes det andre løsninger? Får ihvertfall ikke på drevet sånn det er nå og har hørt at det bare blir ball hvis motor og drev ikke lignes riktig opp mot hverandre Sitér dette innlegget Link to post
23 fot Svart 29.Juni.2014 Del på Facebook Svart 29.Juni.2014 Det finnes sikkert sentreringsverktøy for denne jobben før du setter på drevet+ Er sikkert ikke noe annet enn en sentreringsbolt som fitter gimballalageret og inn mot motoren/svinghjulet etc.. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 29.Juni.2014 Del på Facebook Svart 29.Juni.2014 (redigert) Ja, du trenger et sentreringsverktøy. (Tolk) Redigert 29.Juni.2014 av Ben Sin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 29.Juni.2014 Del på Facebook Svart 29.Juni.2014 (redigert) Som de andre sier, du trenger en tolk, og den kan du ofte låne av et verksted, dreie en selv, eller kjøpe Dette er fra en servicemanual, det finnes målgitte tegninger på nett dersom du ønsker å lage en selv, og innstillingen av motoren skal jo egentlig alltid sjekkes når drevet er av. Ser forøvrig at det er gjort endring for Alpha One drevene på tolken, se denne -> http://boatinfo.no/lib/bulletins.html#mercruiser-service-1992_09 Redigert 29.Juni.2014 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wolfman Jack Svart 29.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2014 Takk for svar. Prøver å få låne en på et verksted. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.