Jump to content

Hvor skal du i helgen 15 - 17 april?


Astor

Recommended Posts

Starter opp igjen en tråd som ble mye brukt i fjor sommer.

 

For egen del kjører jeg ned puter, dyner og klær i morgen, slik at Astor blir klar for overnatting. Reiser ut lørdag formiddag med kurs mot Horten gjestehavn. Blir en kort-tur denne gangen. Yngstemann spiller for Kongsvinger, og søndags ettermiddagen blir i fotballens tegn på Gjemselunden.

 

Skal bli deilig å komme ut på bøljan blå igjen. Været er meldt med noe sol og rundt 10 -12 plussgrader og tilnærmet flatt vann. :flag:

 

Kanskje andre Baatplassen-båter setter kursen mot Horten? Vi sees!! :cheers:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Det blir nokk båtpuss og atter båtpuss på meg, fattern skal selga snekka(ramin 785) og jolla(bever3509 også må han bort i helga så da må det jobbes. Men det er jo gøy å holde på i havna også..

Så jeg feil eller ble du taua inn i dag Astor?

<{POST_SNAPBACK}>

I morgen blir det nok jobbing etter skolen. På lørdag blir det nok også jobbin (dessverre!). Men på søndag skal jeg ned i båten, da skal det oljes og drives med andre småting som må gjøres før Gamla sjøsettes fredag den 13. mai.

 

M/B Gamla

Link to post
Share on other sites

Kanskje andre Baatplassen-båter setter kursen mot Horten? Vi sees!! :cheers:

<{POST_SNAPBACK}>

Om alt går etter planen henter jeg Bitteliten III på Vallø lørdag formiddag. Kan godt være at jeg tar en svingom innom Horten på veien hjem. Er vi heldige så kanskje vi sees. Vi kan jo prøve å nås på VHF'en også LJ 6795 kaller LJ6592 på K16 - over :wink: Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det blir nokk båtpuss og atter båtpuss på meg, fattern skal selga snekka(ramin 785) og jolla(bever3509 også må han bort i helga så da må det jobbes. Men det er jo gøy å holde på i havna også..

Så jeg feil eller ble du taua inn i dag Astor?

<{POST_SNAPBACK}>

Du så feil!!!!!!!!!!!!!! :headbang::headbang:

 

Neida, det var nok Astor som ble tauet til havn. Trodde ingen så dette. :lol: Stoppet like utenfor odden på blankt vann.

 

Hadde problemer med luftingen, derfor ble Kåre med ut som styrmann mens jeg skjekket motor. Men så ble det bom stopp. Tett diselfilter (grovfilter) som nå er skiftet ut til et med glass slik at jeg kan se vann og andre ulumskheter. Nå går Forden som en drøm. Tror det gamle filteret var fra før krigen. :lol:

 

Nå satser vi på "langtur" til Horten på lørdag. Nystriglet som Astor er nå håper vi på en fin tur.

 

Har Sonata kommet på vannet. Vet enda ikke hvor dere ligger, så det må du fortelle meg.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hadde tenkt å hente båten helga 22/23. april, men dengang ei :headbang:

 

Scand Boats A/S sier de vil ha problemer med å ha båten klar før første uka i mai (uke 18) :cryin:

 

Båten var ferdigbygd 1. uka av januar 2005, fikk jeg beskjed om, det er bare snakk om den aller siste finish, så det var litt uventa at dem ikke klarer å gjøre båten klar tidligere :rolleyes: Antakelig har dem mange båter som skal klargjøres og leveres i denne perioden :crazy:

 

Men, men, er ikke båten klar må jeg jo bare vente...

 

Det kommer vel tider det blir båttur på oss også :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Det blir nok en tur utpå med båten. Hadde første helgetur sist helg, 3 dager etter sjøsetting! Men det blir neppe overnattingstur denne gang, Trude skal jobbe denne helgen. Men hvem vet? Kanskje det blir guttetur, kun skipshunden og jeg likevel?

 

Dersom ikke, blir det tur i havnen for å skru på noen utvendige teak pyntelister som har vært hjemmom en tur for pussing og 7 strøk lakk. Og så skulle autopiloten vært rekalibrert, så en liten tur ut i Mossesundet for å gå i sirkler blir det nok.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Skal til Bergen og hente ny båt! Det blir nok en flott tur fra Bergen til Haugesund, i alle fall hvis været blir som meldt. Regner med å bruke ca. åtte timer på turen, men båten må sjøsettes og prøvekjøres før vi setter av gårde så det blir muligens en overnatting på veien nedover. Gleder meg jeg!! :yesnod::yesnod:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Skal til Bergen og hente ny båt! Det blir nok en flott tur fra Bergen til Haugesund, i alle fall hvis været blir som meldt. Regner med å bruke ca. åtte timer på turen, men båten må sjøsettes og prøvekjøres før vi setter av gårde så det blir muligens en overnatting på veien nedover. Gleder meg jeg!! :yesnod:  :yesnod:

<{POST_SNAPBACK}>

Gratulerer med ny båt!

Hva slags båt er dette da mon tro?

 

 

Denne helgen tar eg pause fra alt som heiter båtjobbing. Skal ha øvinghelg med en korps.

Link to post
Share on other sites

Besøke svigermor som har bursdag. Rusle langs sjøen og i båthavna med nytt speilrefleks digitalkamera. Og glede meg over at det i dag ordnet seg med båtplass i Bestumkilen. Satt litt langt inne i år - det er visst mange som har kjøpt båt.

 

Og så gjøre litt forefallende arbeid hjemme for å få goodwill hos admiralinnen. Olje terassen tor jeg blir godt mottatt.

 

Skibet er på sjøen i løpet av 2 uker. :sailing:

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Madammen dro på jentetur til Praha - så da blir det vel fiske - og guttetur med skuta fra i morgen av for meg og noen kamerater :flag::sailing::smiley:

 

Og alle gleder seg......, været tegner til å bli bra imorgen, dieseltankene er fylt opp (og sjekket for uhumsk, Astor!) så da ligger havet der og venter på oss!

 

Ship'O'Hoi - og ha en god helg og tur alle sammen! :flag::sailing::seeya:

Link to post
Share on other sites

Det blir båttur i helgen med et stort skip. Color Fantasy tar oss ut fjorden til Kiel i morgen, og vi skal bare kose oss. På søndag formidadg må egen skute få litt mer stell. Har igjen å polere over fenderlista, shine opp alle teakdørker, stoffe drev, montere drevdusj og olje resten av innredningen.

 

Skal få innmontert en klokke i dashbordet også, da jeg har en plass ledig, og det synes å være det enkleste å sette inn.

 

g så gjøre litt forefallende arbeid hjemme for å få goodwill hos admiralinnen. Olje terassen tor jeg blir godt mottatt

Bare et lite tips KOB fra oss i bransjen. Bruk Terrassebeis istedenfor Treolje på terrassen din. Ser bedre ut og holder mye lengre, opptil 2-3 sesonger dersom du gjør det ordentlig. Det gir goodwill mange ganger med samme innsats.

Redigert av Ludde (see edit history)

Hilsen Ludde

 

Link to post
Share on other sites

Denne helgen blir det finish på de nye blå stripene og påsetting av ny fenderlist

Må en tur på Hellerudsletta men Jr (gatebil utstilling)

og blir det mer tid til overs blir det vel litt lakking av tredetajler innv.

 

PS. har noen et godt forslag til hvordan jeg kan fjerne sort lakk på alulistene rundt vinduer???

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...