bayliner2858 Startet 30.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 30.Juni.2014 Det finnes to alternativ til min utfordring. Feil med giroverføringen eller uvitenhet. Under vårpussen smurte og bevegde jeg girhendelen på flybrigden. Flybrigden er ikke benyttet etter at hendler og kabler ble bytta. Resultatet ble at jeg kan gire akterover på flybrigden og forover nede i kabinen. Jeg får frikoblet, men ellers er det kun turtallsøkning på motor. Hva pokker er det jeg har oversett!!!! Sitér dette innlegget Link to post
POL Svart 2.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2014 Hva slags hendler og synkronisator har du? Sitér dette innlegget Link to post
bayliner2858 Svart 3.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2014 Hei,hendlene er Teleflex SL3, og synkronisatoren er Ultraflex. Sitér dette innlegget Link to post
POL Svart 3.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2014 Regner med at dette går på justering av hendler eller synkronisator. Dersom du har en L23 synkronisator kan denne være vanskelig og justere nøyaktig. Har selv nettopp skiftet gearkabler (lavfriksjonskabler) fra fly og styreposisjonen nede. Prøvde en Ultraflex L23 synkronisator, men fikk dette ikke til å fungere på grunn av at det ble for mye slark i kabelen fra drevet (290 DP) til synkronisatoren og kablene fra styreposisjonene til synkronisatoren. Manøverhendlene hadde kort og godt ikke stor nok vandring til å ta inn denne slarken. Vet at også andre har hatt problem med dette. Kjøpte en annen type synkronisator som fungerer helt flott. Nå vet jeg ikke om dette er problemet ditt, men kan vel være en mulighet. Mener ellers at det skal finnes noen tråder om dette her på Båtplassen Sitér dette innlegget Link to post
Sjurfjøra Svart 15.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2018 POL skrev On 4.7.2014 at 0.11: Regner med at dette går på justering av hendler eller synkronisator. Dersom du har en L23 synkronisator kan denne være vanskelig og justere nøyaktig. Har selv nettopp skiftet gearkabler (lavfriksjonskabler) fra fly og styreposisjonen nede. Prøvde en Ultraflex L23 synkronisator, men fikk dette ikke til å fungere på grunn av at det ble for mye slark i kabelen fra drevet (290 DP) til synkronisatoren og kablene fra styreposisjonene til synkronisatoren. Manøverhendlene hadde kort og godt ikke stor nok vandring til å ta inn denne slarken. Vet at også andre har hatt problem med dette. Kjøpte en annen type synkronisator som fungerer helt flott. Nå vet jeg ikke om dette er problemet ditt, men kan vel være en mulighet. Mener ellers at det skal finnes noen tråder om dette her på Båtplassen Hvilken synkronisator byttet du til? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.