Nattønsket Startet 1.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 1.Juli.2014 Hei. Er det noen som har kjennskap til denne båttypen?Det jeg har fått opplyst er at den skal være av typen "Dunset" eller "Dunsæt", noe i den dur. Visstnok bygd i 1976 på et verft i Egersund med en Vega-kjøl.Jeg har ingen sikre kilder på dette og ønsker å utfordre dere skarpt kyndige båtfolk. Noen som kjenner til denne? Har også hørt at det skal bare ha blitt bygd et 20-talls stykker, de fleste regatta-klare mens akkurat dette eksemplaret er mer innredet som tur-båt.Personlig finner jeg ingen opplysninger noensteds som kan bekrefte dette, og finner heller ikke noen spor på båten med navn, produksjonsår etc... Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 1.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2014 Det er en plass rett sør for Egersund som heter "Dunsæd", gjerne navnet kommer der fra? Sitér dette innlegget Link to post
Nattønsket Svart 1.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2014 Ja, sannelig.Hvordan er båtlivet der borte? Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 1.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2014 Båtlivet i Egersundstraktene er fabelaktige, men værharde. En båt bygd i Egersund for Egersunds farvann er bygd for Nordsjøen, så den bør tåle tøffe tak. Det er hele Jæren Nordover før du kommer til Ryfylke, og andre veien må du forbi Åna sira og helst Lista også før du finner særlig med skjermet farvann. Men så ser dette da ut som en skikkelig tøffing også Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Nattønsket Svart 3.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2014 Det er jo riktig så lovende :)Men det viser seg sædeles vanskelig å få forsikring på en båt man ikke vet merket på, har jeg nå fått erfare.Noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.