Wintonsen Startet 1.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 1.Juli.2014 Prøver igjen :-))) lurer på om det er noen mulighet til og merke at motorfestene på mine 61 motorer er slitt eller dårlige, vil det bli noe mer risting i båten når dem er slitt ? eller er det noe annet jeg må se etter ? takk på forånd Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 2.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2014 Generelt sett er det vel ikke noe "slitasje" på fleksible motorfester som er korrekt montert m.h.t. lik belastning på disse, men gummi som er utsatt for vibrasjoner vil over tid "herde" slik at de mister noe av fleksibiliteten og de vil også "sette" seg noe slik at høyden reduseres. Jeg mener å ha lest at bl. annet Yanmar anbefaler bytte hvert 10. år. (?) Det er for øvrig en god vane å kontrollere oppretting mot propellaksel på høyde og retning av og til. Ps. Har en bekjent, som byttet fester i forrige uke, som fortalte at det var en ny "verden" om bord etter dette. Kunne igjen føre en normal samtale om bord under marsjfart. Festene var ca 20 år gamle. Han hadde en del vibrasjoner i båten uten å kunne påvise noen feil på motoren og byttet fester som "siste utvei". Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 2.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2014 Enklest er å se visuelt, hvis gummien har løsnet fra metallet er de kass. Andre ting som kan skje er at gummi herder, du kan prøve å bende på de med et kubein. Det kan hende at du må skru ut en labb og ta en titt på den. Risting i båten kan være så mangt, behøver ikke være motorlabbene Sitér dette innlegget Link to post
Wintonsen Svart 2.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2014 ok :-) da skal jeg sjekke dette :-) ser at det kan by på noen utfordringer med og bytte disse som ligger inn mot skroget ;-) utrolig trangt og komme til. Men tusen takk for tilbakemeldingene ;-)) ha en fin sommer Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 2.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2014 i like måte :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.