hansmartinhedum Startet 2.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 2.Juli.2014 får ikke noe tennings strøm inn på releet for bensin pumpe! noen som vet hvor denne skal komme fra? eventuelt om det går legge opp en ny tennings strøm til releet Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 2.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2014 Den kommer fra tenningsbryteren via multipluggen, lilla ledning til oljetrykksbryteren rett over oljefilteret og derfra til releet. Sitér dette innlegget Link to post
hansmartinhedum Svart 2.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2014 men det går kun en lilla ledning til olje trykks føleren! ingen tilbake:-/ får den jord fra oljetryks bryteren? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 2.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2014 Det er mulig du blander sammen her. Det sitter en oljetrykksgiver som sender signal til oljetrykksinstrumentet via en lyseblå ledning. I tillegg har en del motorer med elektrisk bensinpumpe en oljetrykksbryter som får +12 volt fra tenningen. denne går også til + på coil og tenningsanlegg, varmespole på forgasserchoken og exciter inngangen på dynamoen. Denne er lilla. Ut fra denne oljetrykksbryteren går det en annen ledning, lilla og gul? eller noe og den får strøm når du har oljetrykk. Denne energiserer bensinpumpereleet. Det hender at fargene er falmet så det kan være lett å ta feil. Mål deg fram. Sitér dette innlegget Link to post
hansmartinhedum Svart 2.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2014 sitter kun en oljetrykksgiver på min motor! ingen bryter! har prøvd og måle men alt er surret inn iså finner ikke ut hvor den skulle kommet fra! den skal vist også få støm fra dynamo når den går! Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 2.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2014 (redigert) Vær obs på at det kan være en del forskjeller her, 4.3GL kan bety en rekke forskjellige motorer ettersom den ble produsert i relativt mange år, det du må se på er om den heter 4.3GL-BY, 4.3GL-EF osv. ettersom de to siste bokstavene egentlig sier mer om hvem motor du har. Redigert 2.Juli.2014 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 2.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2014 Nei, Dynamoen får strøm fra tenningsbryteren via den lilla ledningen, dette er for å energisere feltet. merket exc. Den lilla og røde er sense-ledning, den føler på batterispenningen for å gi regulatoren feed-back. Den eneste utgangen er B+ som går rett til + på starteren. Herfra går strømmen til tenningsbryteren (rød) og når den står på mates de nevnte komponenter på motoren gjennom de lilla ledningene. Fargene kan være forskjellige fra det som er nevnt her, men funksjonen er den samme. Du har kanskje en sikringsboks på motoren og et par glassikringer på instrumentbrettet. Sjekk disse og mål at du får +12 volt til coil, Exc på dynamo og varmespole på choke. Hvis du ikke har oljetrykksbryter til bensinpumpereleet skal dette få +12 volt så lenge tenningen står på. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.