Jump to content

God påske!

Ingar

Recommended Posts

Påsketuren begynte allerede 8. april med en tur til havs. Skal være ombord helt til 22. april så påska bli til sjøs, kan man si.  

ENESTE MINUS ER AT DET ER I NORDSJØEN :cheers:

....FOR FJERDE ÅRET PÅ RAD :smiley::cool::smiley:

....vel, jeg får smøre meg med tolmodighet, og nyte de kommende fire ukene med fri. :smiley:

God påske til alle, enten på jobb eller med fri

M/Y Ellen Marie af Langesund

Jeg regner med at du har tatt med rikelig med tauverk, slik at du får rigget deg til med fine nyspleiste fortøyninger  -  og pyntet opp med både tyrkerknoper og napolensmatter langs hytteveggene og ombord  ....

På bryggen tilhørende hytta ligger ferdige fortøyninger tilpasset de forskjellige båtene mine. Alle disse ble fornyet og ser nå riktig så proffe ut!

Takk for fint kurs Poseidon.

Mvh.

Espen

Hei igjen Espen,

Mange takk for  en hyggelig hilsen!

Det var kjekt å høre at du også hadde praktisk utbytte av kurset   -    i tillegg til at vi hadde et par svært så trivelige kvelder sammen.....

Når sommeren en gang  -  om lenge, lenge  -  er på hell igjen, da kommer en ny runde med diverse maritime kurs og aktiviteter i Lundsvågen, da regner jeg med å se deg igjen?

mvh

Poseidon

(som heldigvis også har hatt hele ferien ved og på sjøen).

Med vennlig hilsen POSEIDON

• 11 måneder senere...

Regner med at en del heldige begynner påskeferien alt i dag. Benytter derfor anledningen til å ønske alle gamle og nye medlemmer en riktig GOD PÅSKE! Måtte det bli noen dager med masse kos, fint vær og båtaktiviteter (For de som har lagt opp til det)! Bilde

For egen del, kommer den vesentligste delen av påsken til å bli tilbrakt i Sjømannen. Dillerinnen later til å ha gitt opp og tok frivillig på seg jobbing påskeaften da hun regnet med at jeg kom til å være i båten likevel... :lol:. Får litt dårlig samvittighet, men på den andre siden, når hun først har tatt på seg jobbing, kan jeg være i båten med god samvittighet :lol:

Måtte det bli noen dager med masse kos, fint vær og båtaktiviteter (For de som har lagt opp til det)! Bilde

Jo det blir nok i alle fall båtpuss, men det blir nok også noe flislegging ved oppussing av bad hos sønn -- men, men det er jo en form for byttearbeid for han er dugelig til å delta i båtpuss når det trengs. Jeg har vel ikke "shinet" båten innvendig på mange år for der regjerer han og jeg har ennå ikke hatt grunn til å klage på resultatet.

Hei.

Skal ikke reise bort noe sted i påsken, så baatplassen.no blir nok besøkt hver dag. Ellers blir det klargjøring for sjøsetting av Trudelutt som blir aktiviteten. "Burkaen" går imorgen. Og så må jeg vaske bilen. Var og kjøpte 4 nye sommerdekkdekk med nye blanke lettmetallsfelger i lunsjen idag. Kan liksom ikke sette de på en bil som ikke har vært vasket siden april forrige år!

Riktig [glow=red,2,300]GOD PÅSKE [/glow]til dere alle!

Lars H.

Ps. Glemte å si at jeg skal ha fri helt til over påske, herlig!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Ja, endelig påskefri,- over ei uke!!!   Nå hadde jeg virkelig behov for ferie, så det passet utmerket at det blir mange dager fri nå. Siden vi får levert ny båt uka etter påske,- blir det ingen båtpuss på oss i år, men skal nok få tiden til å gå  :yesnod:

Riktig god påske til dere alle!!!    :lol:    :lol:    :lol:

Og så må jeg vaske bilen. Var og kjøpte 4 nye sommerdekkdekk med nye blanke lettmetallsfelger i lunsjen idag. Kan liksom ikke sette de på en bil som ikke har vært vasket siden april forrige år!

SÅ ofte  :lol: Kan det være nødvendig da  :yesnod: Selv pleide jeg å vaske den annet hver år, når den skulle inn til EU kontroll, men denne gang ble det ikke da heller. Så bilen min er ikke vasket utvendig på 2,5 år.

Jaja riktig God Påske alle sammen  :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...