Jump to content

Ny båt (baatplassen handel)


index

Recommended Posts

Jeg har gleden av å opplyse om at jeg har overtatt eierskapet til Skipper Worse's falmede skjønnhet, en Viksund 27 Columbi som etter mitt syn burde ha mange gode år foran seg. En skikkelig baatplassen handel.. Jeg har hatt meg et par helger i Bergen for å reparere det mest presserende tekniske, og i morgen blir det sjøsetting. Så da er det bare å håpe at alt virker som det skal, slik at jeg får gått den hjem til Haugesund i helgen.

 

Ny Garmin GPS60 er innkjøpt for anledningen, og den godeste herr Worse har vært så hyggelig og lagd waypoints, rutebok og tegnet inn kurser i kartet for meg, så da burde det vel være mulig å finne veien hjem skulle jeg tro.

 

Planen videre er å få tatt den på land i Haugesund neste uke, og kjøre den hjem i hagen. Tar en liten Bastard løsning her.. Har lagd bukker og fått tak i paller, så den burde kunne stå trygt der. Det er en del arbeide som bør gjøres på den, så da regner jeg med at det blir lettere å få ting gjort når den står utenfor husveggen enn hvis den ligger på sjøen. Dessuten så har jeg jo allerede en båt på sjøen, så da får nok den nye stå i hagen til den gamle er solgt.

 

Så nå ser jeg fram til en nydelig helgetur, ca 8 timers gange fra Bergen til Haugesund :smiley::smiley::smiley: .

 

 

 

 

PS: Håper at jeg husker å ta med digitalkameraet, slik at jeg kan legge inn bilder fra turen nedover..

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

:flag: GRATULERER :flag:

 

Håper været på turen blir like bra som det er her "oppe" akkurat nå - ser utover mot Nyhamna, "Ormen Lange-anlegget" på Aukra - og det er "havblikk".

 

Det blir ikke det rette været for fiske kanskje, men du verden for et flott turvær!

 

GOD TUR - " Og måtte hell og lykke.........! "

 

 

P.S.

Bilder hadde ikke vært dumt nei! :flag::seeya:

Link to post
Share on other sites

Håper på bra vær, kalesja ligger hjemme i Haugesund (må monteres med nye bøyler og knotter, så det tar litt tid) og styreposisjonen inne virker ikke. Så det blir å stå ute under åpen himmel under hele turen. Men hvis ikke det blir for mye regn så burde det kunne gå greit skulle jeg tro.

 

Tror ikke vi tar oss tid til noe fisking på veien nei, her gjelder det å komme seg hjem mens været er bra...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Gratulerer dere begge!

 

Du har ihvertfall anskaffet deg en usnobbet traust, god og solid båttype som er bygget får å tåle ett uvær og som gjennom mange år har vist seg som et fremragende godt sjø-skrog blandt fiskere langs hele kysten.

 

Lykke til å god tur heim!!!

Link to post
Share on other sites

Gratulerer!

 

Etter en del år med en Viksund 660 tenker jeg ofte på å komme tilbake til menigheden og kjøpe en Goldfish på 31 fot med rigg eller annen egnet Viksund. Dette er gode, trygge båter og etter min mening et konsept som er genialt. Bakveggbåt og snekke i en og samme sak til en meget hyggelig pris.

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med ny båt, husk å gi oss en rapport etter den lange turen hjem.

<{POST_SNAPBACK}>

 

Skal bli, har til og med pakket digitalkameraet i tilfelle fotovær. Men det er ikke alltid jeg kommer på å bruke det da...

 

Ser ut til at elementene er på vår side, så hvis hr. Ford ikke motsetter seg eierskiftet så burde alt ligge til rette for en fin tur.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Hei index!!

 

Gode nyheter for deg - gratulerer med "nybåten" - og oss alle som mer enn gjerne vil følge med når du pusser opp Viksunden. Flott og solid båt - hadde selv lyst på en slik en, men desverre så stikke den litt for dypt for hjemmehavnen min.

 

Lykke til med ferden hjemover!

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

OT. Hva heter bilde i avataren til Sebaldus?

Sebaldus, kanskje?

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Ja ja, jeg får vel ytre en gratulasjon jeg også, selv om det nå når alvoret nærmer seg blir tyngre og tyngre å forsone seg med at sammen med båten forsvinner også mange gode minner ... mine tre Chrapyler er jo på sett og vis oppvokst om bord, første bleieskift på Dekksgutten om bord skjedde da han var ca. tre uker gammel. Mye fisk er myrdet om bord, og en god del anti-dehydrasjonsvæske fra det lokale bryggeri er også konsumert der. Ikke minst er det foretatt svært mange meget elegante tilleggingsmanøvrer av Gamle Worse selv ... Tro det eller ei, jeg kommer nok til å savne det å skue ut mot verden fra styreposisjonen om bord. På den andre side er jeg naturligvis meget, meget glad for at en god båtmann overtar og har lovet å bringe skuten tilbake til sitt gamle jeg etter en tids omsorgssvikt ...

 

Så derfor:

 

G R A T U LA S J O N E R E R!!

 

... men glem nå ikke at det følger med forpliktelser ...

 

Lykke til! La oss krysse fingrene for morgendagen.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...