Jump to content

sprekk reperasjon terhi

tikki

Recommended Posts

har kjøpt en terhi t45. må si en genial båt for oss hobby fiskere. og også generelt. er helt overveldet av all den plassen i skott og gulvplass.

bak på akterspeilet er det sprukket på hver side i hjørnet fra toppen og ned i brønnen.

hvodan kan jeg reparere dette for og få det holdbart. blir ikke montert større motor en 40hk.

bilde

40hk er jo mer enn den er godkjent for (35hk om jeg ikke husker feil) , så med 40hk og siden det allerede er oppsprukket så ville jeg forsøkt å stive av akterspeilet ytterlligere

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Jeg har ikke planer om og ha på en slik motor. Blir vel en 9.9.

Men vill gjerne ha fikset skaden på en slik måte at om jeg tar på en 35hk så holder reperasjonen. Dette er jo en plass på båten som blir utsatt for stor belastning. Har sett den der terhi fix. Men er det godt nok og pusse ned litt i sprekken for og få heft. Så dytte det stoffet inn. Dra av det som måtte bli til overs.

Hvordan ville du gått fram for å stive av akterspeilet ytterligere Ivar?

ikke helt sikker, kraftigere/større plate utpå akterspeilet er en ting man kan gjøre. Samt har sett folk som lager avstivning i motorbrønn. Ikke jobbet noe med ABS heller, så litt usikker der

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

prøvde med noe 2k epoxy plastreparasjon fra 3m. og noe armereingsfiber/firkantet plastnetting.og sauset det inn med limet. så får vi se om det holder. ser ikke fint ut. men er helt greit. skal ikke være noe utstillingsbåt.

og 37kw er foresten max motor. tilsvarer vel 50hk

men etter litt fram og tilbake så blir det montert 35hk eivinrude

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...