Jump to content

Lader fra Biltema, varmgang!

TrikkerN Lønning

Recommended Posts

Hei,

Vil bare informere om at det kan være lurt å være litt oppmerksom på laderen din.Dette gjelder hvis du har tilsvarende som på bildet fra Biltema.

Min var kokvarm, og som du ser på bildet under, så har plasten begynte å bule.

Det kan bare være at det er kun min lader det har vært feil med, men nå er dere i hvertfall informert!:)

Forøvrig fikk jeg ikke byttet den, siden jeg ikke hadde kvittering.(elendig service?)

bilde

bilde

Vil bare informere om at det kan være lurt å være litt oppmerksom på laderen din.Dette gjelder hvis du har tilsvarende som på bildet fra Biltema.

Uffda. Denne har normalt en bråkete vifte. Den har hatt en høy DOA-rate. Har du hatt den lenge?

Det kan bare være at det er kun min lader det har vært feil med, men nå er dere i hvertfall informert!:)

Mange som har tilsvarende, et flertall av enhetene fungerer visst. Apparatet har til og med fått skryt på et bilforum.

Forøvrig fikk jeg ikke byttet den, siden jeg ikke hadde kvittering.(elendig service?)

Woot? Hvilken Biltema-butikk var dette? Prøv en annen filial. Jeg tror det er normal policy på de fleste biltema-butikkene at feilvare byttes inn uten spørsmål, selv om man ikke har kvittering - og det skulle jo bare mangle når det er trykt "BILTEMA" på varen og den åpenbart har feilet!

Jeg kommer til å legge inn en referanse hit fra http://www.baatwiki.no/wiki/Batterilader dersom du ikke protesterer :-)

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Hei,

Min var kokvarm, og som du ser på bildet under, så har plasten begynte å bule.

bilde

bilde

Alle butikker krever kvittering ved bytting/ reklamasjon. Det har noe med garantitid og frister for reklamasjoner å gjøre, og er ikke et utslag av dårlig service. Jeg tror ikke jeg har vært borti et firma som er så serviceinnstilt som BT når det gjelder reklamasjoner.

Alle butikker krever kvittering ved bytting/ reklamasjon.

Nei, det stemmer ikke. Jeg er ikke engang sikker på om forbrukerkjøpsloven gir anledning til å kreve kvittering - særlig ikke i de tilfellene hvor det er helt innlysende at varen er kjøpt fra gjeldende butikk og mindre enn fem år gammel. Jeg har aldri hatt problemer med å bytte defekte varer hos Biltema, selv om jeg ikke alltid finner igjen kvitteringen.

Jeg tror ikke jeg har vært borti et firma som er så serviceinnstilt som BT når det gjelder reklamasjoner.

Det er blitt rimelig standard for alle butikker som selger rimelige kina-varer - ingen diskusjon ved reklamasjoner, pengene tilbake ... men på Biltema tar de seg faktisk ofte tid til å verifisere at varen er defekt, og køene kan av og til være et problem.

Jeg var på BT i Tromsø lørdag i pinsen og hadde kort tid på meg til å få fikset en arbeidsoppgave i en mørk kjeller. Jeg kjøpte en arbeidslampe m/ pære tidlig på morgenen, fant ut at den ikke virket, ble i dårlig humør, hadde ikke mulighet til å sjekke om det var pæra eller armaturen som ikke virket, men dro rett tilbake til BT for å få varen byttet - dum som jeg var glemte jeg av kvittering og emballasje. Det gikk, under tvil - men da jeg til slutt stod der (på utsiden av kassene) med ny lampe fikk jeg en tilgodelapp - "ta den med bort til kassa og få det slått inn", sa mannen. Jeg: "jeg nekter! Se på den køa der, da!". Han: "Det må du". Køa ved kassa var milelang! Da ble jeg temmelig sur, jeg hadde allerede kastet bort mye dyrebar tid på dette prosjektet. Enden på visa: jeg tok arbeidslampa ut av boksen, snek meg inn fra baksiden av kassa, jeg: "scan inn denne lappen og strekkoden på denne boksen når du får tid" - damen bak skranken: "hæ?" - jeg: .... (*poff*)

Redigert av tobixen (see edit history)

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Jeg har også dårlig erfaring med denne laderen fra BT. Art 37-736. Etter omtrent fire måneders bruk sluttet den å lade. På displayet fikk jeg feilmelding F05, som indikerer innvendig temperatur for høy. Vifta har fått en ulyd som kan ligne på lagerbrudd. Så den skal BT få tilbake ved første anledning. Og jeg vil ha pengene tilbake.

Tilegg: Hvor får jeg kjøpt skikkelig batterilader i Bergen by??

Redigert av navid (see edit history)
Svart (redigert)

Alle butikker krever kvittering ved bytting/ reklamasjon. Det har noe med garantitid og frister for reklamasjoner å gjøre, og er ikke et utslag av dårlig service. Jeg tror ikke jeg har vært borti et firma som er så serviceinnstilt som BT når det gjelder reklamasjoner.

Som jeg fortalte hun som ekspederte meg, det står jo BILTEMA på den. Samt så mener jeg å huske at de ikke har hatt denne i 5år. Hun sa at hun ikke kunne gjøre noe uansett, pga kvitteringen.

Synes samtidig at det er litt spesielt tilfelle iom at den nesten har tatt fyr. Det er jo en ting som burde bli fulgt opp(?)

Dette var Biltema i Kristiansand.

Har hatt den siden i vinter, da byttet jeg og fikk ny. Siden den andre jeg hadde ikke ladet.

Moralen må vel bli å ta bilde av hver kvittering, så lander dem i nettskyen til man får bruk for den!;)

Redigert av TrikkerN Lønning (see edit history)

Jeg handler mye på Biltema. Kvaliteten på varene varierer mye, men når det gjelder batteriladere er mine erfaringer med Biltema negative. Har hatt to ladere som begge har tatt kvelden. Har derimot handlet et par "løse" Ctek- ladere som jeg har hatt i mange år, og ser ut til å være av god kvalitet. Spesielt en 7 amp. lader med Boost funksjon er jeg fornøyd med.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...