FullFart68 Startet 3.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2014 Til dere som har hatt erfaring med begge merker: Er det stor forskjell på deletilgang og prisnivå i Mercruiser og Volvo-verden? Er i dag en lykkelig eier av en Nor-Dan 610 med Volvo motor/drev og har bare gode erfaringer med deletilgang hos min lokale forhandler. Det de ikke har på lager skaffes som regel til dagen etter. Prisnivå har stort sett vert til å leve med også (med enkelte unntak selvsagt). Begynner nå å brygge litt på 3-fotsyken (eller 5...) og mange av båtene som frister er utstyrt med Mercruiser. Jeg vet hva jeg har for å si det slik, men ikke hva som venter om jeg "konverterer" til Mercruiser. Er opptatt av at når uhellet er ute så skal en ikke bli liggende båtløs i ukesvis pga delevent eller uoverkommelige priser. Som mangeårig mekaniker så mekker jeg alt selv så ventetid på verksteder er jeg ikke så opptatt av. Takknemlig for svar Sitér dette innlegget Link to post
fredrant Svart 3.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2014 Har hatt begge motorer de siste 3 år, og deletilgang føles forholdsvis likt uansett leverandør. Dette varierer kanskje etter hvor i landet en bor, men både Volvo og Mercruiser er jo store aktører - så det bør ikke by på problemer. (Bor selv i Fredrikstad) Sitér dette innlegget Link to post
0510gujo Svart 3.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2014 Jeg har bare erfaring med mercruiser og alpha drev. Har fått tak i det jeg har trengt av deler både hos lokal forhandler og via nett ( ravns garage ) . Og til helt greie priser. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.