logos Startet 3.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2014 Skal bytte kjølevannsslangene mellom seilbåtdrevet, sjøvannsfilteret og vannpumpa. Har idag klare/armerte slanger. Når jeg søker etter slanger på nettet, så er de svarte. Kan jeg ikke bruke klare/armerte? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 3.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2014 Slangene du får opp er nok beregnet på varm kjøleveske. De vanlige armerte gjennomsiktige er fine til ditt bruk hvor det er snakk om kaldt saltvann. Sitér dette innlegget Link to post
logos Svart 3.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2014 Takk for raskt svar. Nå må jeg bare finne ut av dimensjonene (har ikke tilgang til båten nå). Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 4.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2014 De klare armerte slangene er eeegentlig ikkje gode nok men det går greit i årevis. Men vær oppmerksom på at de ikkje er oljebestandige. Evt søl frå lekkasjer eller servicearbeid, men også frå forurensing i sjø, vil gjøre de stive/harde med påfølgende bruddfare Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
TMe Svart 4.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2014 Støtter "Sæbø" her. OK når nytt, men blir fort stive. Gummislange er et bedre valg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.