hansmartinhedum Startet 3.Juli.2014 Del på Facebook Startet 3.Juli.2014 hvorfor blir starteren varm når motoren har dtått og gått? henger den på? går ikke ta på den! også hyler den og virker som den slurer av ig til ig klarer ikke dra motor rundt! ?? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 3.Juli.2014 Del på Facebook Svart 3.Juli.2014 Kan høres ut som om den henger på ja. Demonter, rengjør og smør opp, så ordner det seg sikkert;-) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
hansmartinhedum Svart 3.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2014 http://m.youtube.com/watch?v=334BgS6GusQ den høres sånn ut av og til!:-/ noen hvert borte i det! orker ikke dra rundt motoren! mens andre ganger går det som bare rakkern:) Sitér dette innlegget Link to post
hansmartinhedum Svart 3.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2014 høres nesten ut som den slurer! men er det mulig? Sitér dette innlegget Link to post
christian j Svart 3.Juli.2014 Del på Facebook Svart 3.Juli.2014 Den henger nok på.. og hvist den drar dorlig av og til er det dolige børster . Bare å overhale den fortest mulig blir vrak hvist du fortsetter å bruke nå Sitér dette innlegget Link to post
hansmartinhedum Svart 4.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2014 når jeg prøver den ute! slår den fint ut og inn ! men "slurer" når den er i motoren Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.Juli.2014 Del på Facebook Svart 4.Juli.2014 Det kan være tannkransen på svinghjulet som er slitt slik at den ikke klarer å slå inn. Kjenn på tennene om de har skarpe kanter. Det kan i så fall også føre til at den henger på etter start. Startkrans kan skiftes, men motoren må som regel ut først da... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
glalaks Svart 4.Juli.2014 Del på Facebook Svart 4.Juli.2014 En kompis sin starter hang på i vår uten at han merka det. Og du kjenner det godt på lukta om den henger på lenge. Lukta svidd i hele båten hans flere dager etterpå.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
hansmartinhedum Svart 4.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2014 den slår inn og drar rundt noen runder for så og begynne "slure" bare hive hele starterern vel:-/ Sitér dette innlegget Link to post
hansmartinhedum Svart 4.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2014 sto og gikk en time igår! luktet ungenting! ble vare veldig varm Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.Juli.2014 Del på Facebook Svart 4.Juli.2014 den slår inn og drar rundt noen runder for så og begynne "slure" bare hive hele starterern vel:-/ Det kan du jo, men som sagt er det ikke sikkert at det løser problemet! Hvorfor ikke begynne med å finne ut hva som er feil, for deretter å fikse eller skifte ut det som viser seg å være årsaken? Å kaste startmotorer rundt seg løser ingen problemer.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Fusebox Svart 4.Juli.2014 Del på Facebook Svart 4.Juli.2014 Her er det på sin plass med en kort historie : Vi hadde vært på en kort båttur, og ved ankomst flytebrygge fikk jeg ikke stoppet motoren. Når jeg trakk i stopper-wiren gikk den litt saktere, men "tygget" videre. Kunne ikke begripe dette. Forsøkte også å dra i selve stopperen, uten at det hjalp. Hver gang jeg forsøkte å stoppe motoren kom det en ubehagelig (les:detteblirdyrt) lukt fra motoren, men når den gikk forsvant lukten. Ble etterhvert ganske bekymret for hva i alle dager dette var. Det viste seg til slutt at start motoren hang på, og ikke hadde trukket seg tilbake etter start. Starteren gikk villig rundt med motoren, men når jeg forsøkte å stoppe dro den motoren rundt, som startere jo er laget for. Endte med at jeg tok strømmen, vel vitende om at jeg muligens kom til å blåse regulatoren på dynamoen. Dynamoen overlevde, men starteren hadde smeltet voks og lakk innvdig, og fungerte ikke etter at den var blitt kald. Den var vel "limt" igjen. Byttet starter, og alt var som før igjen. En erfaring rikere. Sitér dette innlegget Link to post
hansmartinhedum Svart 4.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2014 kan det være tannkransen som glipper på svinghjulet? er den kun presset? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.