Jump to content

Hvilken lommelykt skal jeg kjøpe?

toholthe

Recommended Posts

Hei.

Kan bare si denne er rå, har brukt den i ett år nå og den står til beskrivelse og forventninger.

http://www.aliexpress.com/snapshot/230249333.html'

ser linken ikke virker, gå på aliexpress.com

legg dette i søkefeltet og du finner fre,

Free shipping 45/65/85W 8500Lumen HID Xenon 8700mAh Torch Flashlight Camping&Hiking SOS torch spotlight

mvh

catano

Redigert av catano (see edit history)

Mvh

catano

Kjøpte et par Led Lenser T7 som jeg har brukt når jeg er ute og seiler nattestid. Er såpass kraftig at jeg lett har kunne se skjær og diverse annet rask i mørket. Lykta er av aluminium og har en fin skyvezoom som gjør at man raskt og med kun en hånd kan velge spredning på lyset. Ble testvinner hos klikk.no og ligger vel på rundt 500-lappen. Meget god lykt for pengene synes jeg, holder lysstyrken lenge uten å tappe batteriene helt. Clas Ohlson har ei lignende Led Lenser-lykt med plasthus som heter L7, denne er også grei men har skruezoom og lyser svakere (349kr).

Nå har jeg i tillegg Led Lenser X21 som enkelt forklart består av 7 Led Lenser T7 i en lykt. Når jeg bruker denne blir det dag der lysstråla faller, som bildet viser. Med andre ord nesten for kraftig, med tanke på å beholde nattesynet :giggle: Den lykta ligger vel på 3500kr, med andre ord ei dyr lykt, men trenger man solid byggekvalitet og lysstyrke koster det dessverre litt.

Skulle jeg ha kjøpt lykt på nytt hadde jeg nok heller invistert i sju stykk T7'er i steden for en X21 sånn sett. T7'en lyser godt nok for mitt bruk. Men det er veldig gøy å ha ei kraftig lykt også, bare så det er sagt :wink:

Ser du er på utkikk etter lommelykt. Dog, jeg vil gjerne ha begge hendene fri når jeg holder på. Har derfor en hodelykt, noe flere fremhever som godt alternativ. Men jeg har også montert et fast lys akter på båten som lyser fremover, denne: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Belysning/Arbeidsbelysning/Arbeidsbelysning-HID-38747/. Når jeg skal legge til, lyser den opp hele båten og gjør området på sidene at båten og landet innenfor som fra natt til dag. Det er en xenon spreder. Men som andre er inne på, når jeg slår av lyset blir det som å stikke hue i en sort sekk noen sekunder.

Det absulutt beste lommelyktkjøpet jeg har gjort er denne hodelykta:

http://www.dx.com/p/raysoon-t6-1-cree-xm-l-t6-900lm-3-mode-white-light-headlamp-black-silver-1-x-18650-3-x-aaa-168107

Koster rett over 100-lappen ferdig levert, lyser utroligt sterkt (du må se det før du tror det), og tåler masser av juling. Ungene bruker hver sin om vinteren til skolen og til lek ellers. Selvfølgelig ikke uknuselig tror jeg, men problemet er at de forsvinner før de ødelegges her i huset, så har vel aldri tatt knekken på noen.

Lang leveringstid, regn med en måned, men jeg har bestilt inn en drøss i ledige stunder, og jammen er det ikke en god gave å gi bort.

Bruker 3xAAA, men jeg har kjøpt 1 x 18650 oppladbart batteri og lader til de jeg bruker hjemme. Fåes på samme nettsted.

Redigert av o.b.lix (see edit history)

Jeg har også kjøpt en del lommelykter på DX med 18650-batteri som jeg er veldig fornøyd med. Derimot er jeg ganske misfornøyd med det jeg har kjøpt av 18650-batterier på DX. De beste 18650-batteriene jeg har kommer fra en laptopbatteripakke som hadde sluttet å fungere - tilsynelatende var det elektronikken i batteripakken som var i ustand, ikke selve batteriene.

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...