Jump to content

Kartplotter, papirkart, håndholdt gps, ipad i vanntett mappe?

Balje40

Recommended Posts

Guest Avmønstret#

Skjønner ikke helt eplegreia på sjøen. Andre produsenter har flotte greier som er vanntette. Feks Sony z1 som jeg skriver på nå. Mye større skjerm en iPhone, som er veldig liten, og drar navi apper så det suser. Samsung leverer også vanntette. Og Sony har vanntette brett.

Har feks brukt telefonen som undervannskamera for å sjekke nabobåtens baugpropell osv. :-)

Vanntett bør være et minimum, i hvertfall i åpen båt eller seilbåt. Og tar man seg råd til eplegreier så har man råd til vanntett.

Apples lille teknologiske forsprang (som muliggjorde proløsninger i appformat for kreativ bransje) lå mer i patentoppkjøp (og tweaking) og ikke i egen ideutvikling. Den plombering de har bedrevet (blant annet ved å kjøpe komponenter fra Samsung for å utkonkurrere det same firma på konkurranseforsprang.... vel forspranget ligger da hos advokatfløyen og ikke hos egen d&r) er below heldig for andre enn eiere/aksjonærer i det firma. Man kan lure på om Googles slagord Don't be Evil henspeiler på don't be Apple.

Guest Avmønstret#

Mente ikke å starte en epledebatt, ville bare nevne vanntette og gode alternativ. Har selv epledingser og til sitt bruk er de topp,også til navigering når det er tørt og fint.

For navi apper er jo veldig like uavhengig av plattform. Da må vanntett være prioritert, syns jeg.

Og fortsatt klarer jeg ikke å lade ipad nok når jeg bruker navionics over mange timer.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...