Balje40 Svart 5.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2014 Ok takk, da får man bare vente på at Navionics åpner for autorouting også for Android.. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 5.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2014 Skjønner ikke helt eplegreia på sjøen. Andre produsenter har flotte greier som er vanntette. Feks Sony z1 som jeg skriver på nå. Mye større skjerm en iPhone, som er veldig liten, og drar navi apper så det suser. Samsung leverer også vanntette. Og Sony har vanntette brett. Har feks brukt telefonen som undervannskamera for å sjekke nabobåtens baugpropell osv. :-) Vanntett bør være et minimum, i hvertfall i åpen båt eller seilbåt. Og tar man seg råd til eplegreier så har man råd til vanntett. Sitér dette innlegget Link to post
Balje40 Svart 5.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2014 Jeg holder meg til Google (og synes Apple er overpriset og egentlig oppskrytt). Husker Mac tviholdt på sin enknapps mus (og utelot scrollehjul) av estetiske årsaker. Slikt fant man dengang vanvittig (og situasjonen har ikke endret seg mye siden). Sitér dette innlegget Link to post
Balje40 Svart 5.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2014 Apples lille teknologiske forsprang (som muliggjorde proløsninger i appformat for kreativ bransje) lå mer i patentoppkjøp (og tweaking) og ikke i egen ideutvikling. Den plombering de har bedrevet (blant annet ved å kjøpe komponenter fra Samsung for å utkonkurrere det same firma på konkurranseforsprang.... vel forspranget ligger da hos advokatfløyen og ikke hos egen d&r) er below heldig for andre enn eiere/aksjonærer i det firma. Man kan lure på om Googles slagord Don't be Evil henspeiler på don't be Apple. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 5.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2014 og utelot scrollehjul) Hva skal man med scrollehjul? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 5.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2014 Mente ikke å starte en epledebatt, ville bare nevne vanntette og gode alternativ. Har selv epledingser og til sitt bruk er de topp,også til navigering når det er tørt og fint. For navi apper er jo veldig like uavhengig av plattform. Da må vanntett være prioritert, syns jeg. Og fortsatt klarer jeg ikke å lade ipad nok når jeg bruker navionics over mange timer. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 5.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2014 Vi har brukt ipad som jo ikke er vanntett og den har vært ute i cockpit rundt 10000mil uten problem. Strøm er jo ikke noe problem det er bare å plugge inn i en sigarettlader. Jeg har Sony Z1 og angrer som en tyrker på at jeg ikke holdt meg til Apple som vanlig Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.