Jump to content

Yamaha 86 mod 75 hk vil nesten ikke gå fremover

Olav77

Recommended Posts

Den stammer nok mest sannsynlig fra en tidligere garasjereparasjon... Ser egentlig ikke ut som det er skrudd så veldig mye på motoren fra før.

(Er ikke mye avslitt lakk på skruer) Men det lille som er gjort, f.eks. bytte av impeller, er gjort veldig dårlig. Her var ikke skruene på huset skrudd ordentlig igjen så vannet sprutet ut igjen... Frykter også at de har drevet og tuklet litt med bensintilførselen... Er det enkelt å få denne på plass igjen?

Kula hører vel hjemme på garasjegulvet :lol:

Skjemt til side, denne er nok av eldre dato og ukjent opphav. Men sjekk enden på bensinslangen som er koblet til motor. hvis ikke du ser en kule inne i enden av slangen der, må du kjøpe ny slange. Sitter en O-ring rundt kula, ikke noe å fikse på. O-ring / kule skal stenge for bensin når slange ikke er montert på motor.

Kjøpte for ikke lenge siden en bensinslange på Gladpris til en "glad pris", denne så helt fin ut. Myk og fin gummi.

biltema har nye slanger med koblinger, men denne er jalla, lekker både luft og bensin i koblingene. Koblingene anbefaler jeg iallefall å kjøpe originalt

vil også tro at kula kommer fra en tidligere garasjerep

Frykter også at de har drevet og tuklet litt med bensintilførselen... Er det enkelt å få denne på plass igjen?

hva mener du? bilde?

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Nei,det er ikke det samme. Under svinghjulet sitter statoren,som spolene sitter på.

Cdiboksen er en svart boks som sitter på høyre siden av motoren med mange koblingspunkter på.

Edit: Hadde forresten et bilde av min gamle Yamaha. Her ser du cdiboksen mellom coilene og gassarmen.

Kan også skimte de oransje spolene undersvinghjulet.

bilde

Redigert av Lars K (see edit history)

Aha... Her var jeg nok skikkelig på villspor :lol: Kjenner jeg begynner å bli en smule oppgitt. Er skuffet over selger som

tydeligvis ikke har fortalt sannheten og har ferie neste uke, så hadde håpet å få brukt båten da. Er vanskelig å få tak i deler

også. Bestillingstid på det meste. Ingen som vet om noen som kan litt om skruing på båtmotorer i Mjøsområdet? Tror jeg må ha litt hjelp

skal jeg få det til. Og hvis jeg må kjøpe ny motor: hvor mye kan jeg forvente å få igjen for denne? Takk for hjelp alle sammen :smiley:

Forstår du blir oppgitt. Prøv først med ny bensinslange, se om det hjelper.

Ser at "Skrotnisse" tilbyr deg brukte forgassere. Går jo an å kontakte ham og prøve å få til en avtale om å teste disse på motoren din? Hvis problem fikset, kjøper du, hvis ikke returnerer du de. Mulig han har en CDI-boks du kunne testet i samme slengen? Går vel an å sende en IM til han og høre.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...